Novosađanka vraća zapostavljenoj poslastici staru slavu

Novosađanka vraća zapostavljenoj poslastici staru slavu

Novosađanka vraća zapostavljenoj poslastici staru slavu- ©Tanja Prolić/ Agromedia

Ratluk je poslastica bez koje se ranije nije mogla zamisliti crna kafa jer je uvek stajao na tacni pored šoljice. Ime orijentalne  poslastice koja je stekla veliku popularnost na ovim prostorima u prevodu znači “zadovoljstvo za grlo” što zaista ta ukusna kocka i jeste. Mekane teksture i mnogobrojnih ukusa, može da bude i sastojak torti ili kolača. Ovaj slatkiš je poslednjih godina zapostavljen, međutim ima onih koji žele da mu povrate nekadašnju popularnost.

Sandra Krkljuš je sa proizvodnjom ratluka počela pre šest godina. Ova Novosađanka, koja radi u Kliničkom centru Vojvodine i po struci je viša medicinska sestra,  kaže da se na početku susrela sa brojnim izazovima, a recepturu je usavršavala prema bakinim smernicama za šerpom na šporetu.

Najveći izazov je zapravo bio prelazak sa te šerpe na veliki kotao. Bilo je potrebno naučiti mnoge stvari: kako pogoditi količinu sastojaka, dužinu kuvanja, izlivanje kipuće smese u plehove, a tu je bila i nezaobilazna papirologija, to jest ulazne fakture, radni nalozi, upoznavanje sa knjigovodstvom. Sve mi se to činilo previše”, rekla je naša sagovornica o svojim počecima.

Kada je u pitanju proizvodnja, proces pravljenja ratuka je dugotrajan.

Proces proizvodnje ratluka započinje odmeravanjem sastojaka, zatim sledi paljenje mašine, proveravanje butana i konstantna kontrola ukuvavanja. Sve to traje tri sata, a nakon toga sledi dodavanje aroma, posebnih dodataka kao što su orah, lešnik, đumbir,pistać i badem. Potom sledi izlivanje u velike plehove i odlaganje dok se ne ohladi i „odleži“. Seckanje i pakovanje su naredni koraci i tada se dobija finalni proizvod“, objašnjava ova Novosađanka.

Novosađanka vraća zapostavljenoj poslastici staru slavu- ©Tanja Prolić/ Agromedia

Pored navedenih, Sandra Krkljuš u svojoj ponudi ima još ukusa kao što su ananas, borovnica, banana, breskva, višnja, jagoda, narandža, malina, menta i druge. Kako kaže, upravo ta mnogobrojnost ukusa je ono što njene ratluke ističe na tržištu. Takođe dodaje da se kupci izrazito obraduju lepoj ambalaži u kojoj su ratluci spakovani.

Prema njenom mišljenju, za pokretanje sopstvenog biznisa pre svega je potrebna dobra ideja, a nakon ideje je potrebno imati puno hrabrosti i upornosti.

„Mi smo mala, porodična firma i činimo je suprug, ja, naše dve ćerke, kao i suprugova i moja majka. Ja aktivno najviše učestvujem i bavim se kuvanjem, pakovanjem i održavanjem higijene radionice. Suprug najčešće obavlja nabavku i razvozi robu. Ćerke su zadužene za promovisanje proizvoda, a ponekad pomažu i suprugu. Bake su takođe tu da pomognu kada ne mogu da postignem sve obaveze“, navodi sagovornica portala.


Kako kaže, ratluk se kupuje za razne prilike, a vole ga sve generacije od najmlađih do najstarijih što je posebno raduje.

Novosađanka vraća zapostavljenoj poslastici staru slavu- © Agromedia

Ratluk je pomalo zaboravljena poslastica, ali mislim da smo je polako vratili u živote naših sugrađana, kao i onih koji žive van Novog Sada.  Ljudi kupuju naš proizvod uz kafu kada idu u kućnu posetu, u prigodnom paketu za slave, rođendane ili kao poklon mladenaca za goste na svadbi, a bila je i situacija da je jedna mlada mama kupila naše ratluke za dečiji rođendan kako bi bili deo slatkog stola“, navodi naša sagovornica.


Njihov ratluk je nosilac oznake Brenda Bačka. Kako kaže ova Novosađanka, za njih je dobijanje ove oznake bila velika motivacija i poslovni uspeh.

„Imamo velike planove za budućnost. Kao i ostale i nas je aktuelna situacija pomalo omela u njihovoj realizaciji ali nećemo odustati. Planiramo proširenje radionice, zapošljavanje prvog zaposlenog, širenje asortimana. Jedno je sigurno, u kom god se pravcu proizvodnja bude širila, kvalitet će ostati isti, to je moja misija i od nje nikada neću odustati“, ističe Sandra Krkljuš.


Uprkos brojnim izazovima sa kojima se susrela na početku, naša sagovornica je bila odlučna u nameri da iznova popularizuje ovaj zaboravljeni slatkiš i zahvaljujući istrajnosti i podršci porodice uspela je u svojoj zamisli. Američki nekadašnji senator i bivši košarkaš Bil Bredli je jednom prilikom izjavio „Ambicija je put do uspeha. Upornost je prevozno sredstvo kojim stižeš dotle“. Ova Novosađanka je pravi primer tačnosti ovog iskaza i dokaz da je snažna volja i vredan rad pokretač svakog biznisa.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica