Kojim kanalima prodaje su se okrenuli vinari i pivari?

Pandemija virusa korona obeležila je 2020. godinu, a nastavlja se i u ovoj u koju smo nedavno zakoračili. Uticala je u određenoj meri na različite grane privrede, gaseći pojedine kanale prodaje ili smanjujući potražnju. Naši sagovornici podelili su sa nama svoja iskustva o tome u kojoj meri je pandemija ovog virusa uticala na njihovo poslovanje, to jest na rad manje vinarije, odnosno zanatske pivare.

Sve popularnija onlajn prodaja

Aleksandar Savić iz vinarije „Podrum Šukac“ koja se nalazi u Sremskoj Kamenici, naselju Novog Sada, navodi da pandemija virusa korona nije uticala na njihovu prodaju u velikoj meri.

„Prodaja se nastavila u jednakom jeku kao što je išla pre toga. Mi najviše prodajemo vino kod kuće, zato i nema velike razlike u našoj prodaji. Imamo nekoliko restorana sa kojima sarađujemo, oni su sticajem okolnosti ili zatvoreni ili su smanjili rad tako da smo jedino tu osetili uticaj na poslovanje, ali smatram da su ljudi čak i pojačali konzumiranje vina u svojim domovima tokom pandemije, tako da se to nekako iznivelisalo“, rekao je naš sagovornik.

Vinarija "Podrum Šukac" © Agromedia

Tokom trajanja pandemije nisu smanjivali cenu svojih vina, ali su se okrenuli još jednom kanalu prodaje – onlajn prodaji. Napravili su sajt na početku pandemije i polako su počeli sa promocijama istog, a kako kaže naš sagovornik sajt je zaživeo, međutim treba još malo vremena kako bi se dodatno razradila onlajn prodaja.

„Smatram da je onlajn prodaja budućnost poslovanja svake firme i da je direktna prodaja preko sajta ili poručivanje proizvoda preko društvenih mreža nešto što  tek dolazi kod nas, tek će da pokaže svoje rezultate“, istakao je Aleksandar Savić iz ove novosadske vinarije čiji godišnji kapaciteti iznose 15 hiljada litara.

Prema rečima našeg sagovornika koji pripada već šestoj generaciji vinara, onlajn prodaja u oblasti vinarstva je postala raširenija, a kada je otkazivanje vinskih manifestacija u pitanju, on navodi da su imali u planu promocije na vinskim događajima i da njihov izostanak predstavlja gubitak komunikacije sa potrošačima.

Radno vreme ugostiteljskih objekata uticalo na prodaju piva

Branislav Ćirić iz novosadske zanatske pivare „Zbir“ rekao je da je ova pivara imali rast prodaje u odnosu na godinu ranije, ali da nisu imali rast koji su očekivali u okviru svojih planiranja i ideja pre same pandemije.

„Morali smo da se prilagodimo novim uslovima, da se okrenemo drugim kanalima prodaje jer su pre pandemije naš osnovni kanal prodaje bili barovi, restorani, a ugostiteljski objekti su najviše bili pogođeni pandemijom, tako da smo se okrenuli velikim trgovinskim lancima, tražili smo partnere u inostranstvu za izvoz, a pre svega orijentisali smo se na onlajn prodaju“, rekao je on.

Kako tvrdi naš sagovornik iz pivare „Zbir“ koja je počela sa proizvodnjom 2016. godine , onlajn prodaja se pokazala kao veoma uspešna i smatra da se velika većina pivara fokusirala upravo na onlajn prodaju i promociju svojih proizvoda onlajn putem.

Naš sagovornik ističe da je na kraft pivarstvo uticalo redukovanje rada ugostiteljskih objekata.

„Prvo smo imali proleće kada su lokali bili potpuno zatvoreni, pa se situacija malo stabilizovala i vratila u neku normalu, tako da je došlo leto koje je bilo bolje, onda se desio i drugi i treći talas tokom jeseni i zime. Evo sad je trenutna situacija da ugostiteljski objekti rade do 20 časova, a pivo je proizvod koji se najviše konzumira u večernjim časovima, u društvu“, navodi on.

Zanatska pivara „Zbir" © Agromedia

Kada je reč o otkazivanju manifestacija, naš sagovornik ističe da su u zanatskom pivarstvu ovakvi događaji veoma bitan faktor prodaje te da njihov izostanak predstavlja veliki udarac za kraft pivare.

On dodaje da su se posle leta, sa povećanjem broja zaraženih, ljudi povukli u kuće, nisu se toliko družili i koristili mogućnosti poručivanja piva preko onlajn prodaje, tako da su jesen i zima period kada su najviše doživeli udarac kovida.

Situacija izazvana virusom korona stvorila je neophodnost okretanju drugim kanalima prodaje u cilju što manjeg pada iste. Naši sagovornici saglasni su u tome da je onlajn prodaja nezaobilazni kanal prodaje tokom korone i da je redukovan rad ugostiteljskih objekata i otkazivanje tematskih manifestacija uticao na obe delatnosti.

Komentari