Proizvođači bobičastog voća Srbije i Crne Gore na globalnoj sceni

Proizvođači bobičastog voća Srbije i Crne Gore na globalnoj sceni

Delegacija proizvođača bobičastog voća iz Srbije i Crne Gore, predvođena ekspertima za agrobiznis Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (UN FAO), učestvuje na najznačajnijem svetskom kongresu Global Berry, koji se održava u Roterdamu od 25. do 27. marta ove godine. Global Berry svake godine okuplja nekoliko stotina ključnih sektorskih aktera i predstavlja odličnu priliku za povezivanje sa potencijalnim klijentima, ali i za upoznavanje sa najnovijim trendovima u industriji, od novih proizvoda do inovacija u čitavom lancu snabdevanja.

Najviše se izvoze zamrznute maline - © Pixabay

Uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i FAO, po prvi put je u zvaničnom delu programa organizovan Okrugli sto na temu „Srbija ulazi u fokus”, na kome su predstavljeni potencijali naše zemlje u pogledu kvaliteta i kvantiteta proizvodnje i prerade bobičastog voća. Govornici na okruglom stolu su bili Slobodan Obradović, predsednik Asocijacije Ariljska malina, Veselin Đordjević, Borovnica klub, i Miloš Milovanović, konsultant za agrarnu politiku FAO i koordinator FAO i EBRD projekata u Srbiji.

U skladu sa centralnom temom Kongresa „Zdravo bobičasto voće, zdrav biznis”, učesnicima je pored ostalog predstavljena čuvena Ariljska malina, poznata i kao „crveno zlato” Srbije, koja je prošle godine sertifikovana Geografskom oznakom porekla (GI). GI povezuje visokokvalitetan proizvod sa specifičnim mestom porekla, čime garantuje kvalitet i unapređuje reputaciju proizvoda, što omogućava proizvođačima da ostvare veće prihode, a istovremeno pomaže potrošačima da dobiju najveći kvalitet za svoj novac.

Najmanje proizvodimo voće za konzumaciju u svežem stanju - © Agromedia

„EBRD i FAO, projektima koje realizuju u Srbiji i Crnoj Gori, već nekoliko godina pomažu proizvođačima bobičastog voća da podignu standarde kvaliteta u čitavom lancu snabdevanja i prošire svoj pristup izvoznim tržištima. U tu svrhu, pored uvođenja geografske oznake porekla, neophodna je i diverzifikacija u smislu proširenja programa sa smrznutog na sveže ili sušeno bobičasto voće. Naime, globalna tražnja se menja u pravcu konzumiranja zdravije, sveže hrane. U ovom trenutku Srbija uglavnom izvozi smrznuto bobičasto voće, a razlika u ceni između svežeg i zamrznutog je izuzetno velika“, rekao je Miloš Milovanović.

„Povećanje izvoza svežeg voća zahteva veće investicije duž čitavog lanca snabdevanja, uključujući i uvođenje novih sorti malina i infrastrukture za hladno skladištenje, a EBRD i FAO su tu da nastave da podržavaju napore proizvođača” zaključuje Milovanović.

Najmanje proizvodimo voće za konzumaciju u svežem stanju - © Agromedia

Prema rečima Slobodana Obradovića, vlasnika kompanije „Drenovac” specijalizovane za smrznuto i liofizovano voće koje izvozi širom sveta: „Ovo je značajan globalni događaj, jedinstvena prilika za upoznavanje drugih industrijskih lidera na jednom mestu, razmenu ideja i sklapanje poslovnih dogovora. Imali smo sjajnu priliku da predstavimo srpsko voće, da saznamo kakvi su globalni trendovi u proizvodnji, preradi, pakovanju i marketingu bobičastog voća, kao i da se upoznamo sa potencijalnim kupcima.”

Poslednjeg dana kongresa, naša delegacija je imala priliku da poseti zadrugu „Veiling Zaltbommel”, koja broji preko 130 članova, holandskih proizvođača voća i povrća. Veiling Zaltbommel tokom cele godine posreduje između proizvođača i kupaca najkvalitetnijeg voća, a posetioci iz Srbije i Crne Gore su imali priliku da prisustvuju aukciji uživo i obiđu zasade malina i jagoda.

Pratite nas

PODELITE VEST

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica

Izdvajamo

Prethodna
Sledeći

Povezane vesti

Najčitanije vesti

×

Prijavite se na newsletter

Saznajte prvi sve aktuelnosti