Italijani otkrivaju tajne uspeha u poljoprivredi

Na novosadskom Sajmu poljoprivrede ove godine održana je i „zvanična italijanska kolektivna izložba“. Na njoj su posetioci mogli da se upoznaju sa 14 italijanskih firmi iz oblasti agrara, ali i da posete dva seminara na kojima su predstavljena najbolja italijanska iskustva i primeri dobre praske kada je reč o inovacijama i udruživanju u poljoprivrednoj proizvodnji. Ovu izložbu organizovala je italijanska agencija za spoljnu trgovinu ICE preko svoje kancelarije u Beogradu, koju finansira italijansko Ministarstvo ekonomskog razvoja.

Đovani Mafoda, direktor kancelarije ICE u Beogradu, rekao nam je sa kojim ciljevima je organizovana italijanska kolektivna izložba na novosadskom Sajmu poljoprivrede.  

14 italijanskih firmi na Poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu

Prvenstveni cilj ove izložbe jeste pojačanje prisustva italijanskih proizvoda na srpskom tržištu. Međutim, imajući u vidu o kom je sektoru reč, postoji i jedan cilj koji je još značajniji, a to je širenje već postojeće saradnje i uspostavljanje novih vidova poslovanja između italijanskih i srpskih firmi u agrarnom sektoru. Ono što italijanske firme prepoznaju jeste centralni položaj Srbije i srpskog tržišta kada je reč o regionu, pa zato razumeju i koliki je regionalni značaj novosadskog Sajma poljoprivrede“, ističe Mafoda.

Štand Agencije ICE - ©Agromedia 

Italijani su ovom kolektivnom izložbom želeli da u Srbiju donesu svoja bogata znanja i velika iskustva u raznim granama agrara i pomognu srpskim poljoprivrednicima da ih primene na svojim imanjima. Od delova za poljoprivredne mašine, preko sadnica voća, opreme za selekciju i pakovanje voća i povrća, pa sve do procesne opreme za prehrambenu industriju, na ovoj kolektivnoj izložbi moglo je da se pronađe gotovo sve što je jednom dobrom modernom domaćinu potrebno za uspešnu poljoprivrednu proizvodnju.

Impresivan ukus vina sa juga Italije od sada i na vašim trpezama

Rekao bih da na ovogodišnjem sajmu u Novom Sadu posetioce naše kolektivne izložbe najviše interesuju tehnologije koje mogu da unaprede kvalitet vaših domaćih proizvoda. Upravo bi to mogao da bude i najveći izazov za vas, jer na svetskom tržištu postoji sve veća potražnja za poljoprivrednim proizvodima koji se ističu zbog svoje autentičnosti i kvaliteta“, navodi Mafoda.

Štand Agencije ICE - ©Agromedia 


„Italija je konkretno u sektoru poljoprivredno prehrambenih proizvoda sa jednom veoma ciljanom politikom uspela znatno da poveća svoje izvozne kvote i to tako što je plasirala izvorne proizvode povezujući ih sa podnebljem odakle potiču. Upravo tu bi mogla da bude i vaša šansa
“, dodaje on.

Jedina firma iz oblasti industrije mesa koja se predstavila na ovoj izložbi jeste Jarvis.

„’Jarvis Italia’ je ekskluzivni distributer za Mediteran kompanije Jarvis iz Sjedinjenih Američkih Država, koja je lider na svetskom tržištu u tehnologiji prehrambene industrije. Mi proizvodimo mašine za upotrebu u industriji mesa, pre svega za sečenje mesa, obradu kostiju, kao što su trakaste testere, oprema za klanice, sečiva, kao i drugu opremu za živinu. Kod nas možete da pronađete širok asortiman opreme, potrošnog materijala, rezervnih delova i savršenu uslugu“, ističe Fabricio Foroni iz kompanije „Jarvis Italia“.

Srbija ima mnogo vrhunskih autentičnih poljoprivrednih proizvoda koji se na svetkom tržištu traže i dobro plaćaju. Ipak, njihov plasman do inostranih kupaca mogao bi da bude težak ukoliko ne poradimo na menadžerskim sposobnostima. 

Još jedna od italijanskih firmi čiji je štand privukao veliku pažnju posetilaca je i „Maccanti Vivai“.

Mi proizvodimo voće još od 1958. godine. Od 1991. proizvodimo samo materijal bez virusa i uzgajamo najnovije sorte jabuke i kruške koje karakterišu vrhunski prinos i kvalitet. Povezali smo se i sa srpskom kompanijom koja uzgaja stabla po italijanskim standardima na vašem zemljištu, pa nije teško proveriti zašto u proizvodnji sadnog materijala imamo ovako dugu tradiciju. Nudimo takođe i punu tehničku podršku za savremene voćnjake u kojima se primenjuju moderne agrotehničke mere i ostvaruju visoki prinosi“, navodi Mauricio Farina, iz firme „Maccanti Vivai“.

Štand Agencije ICE - ©Agromedia 

Na ovoj italijanskoj kolektivnoj izložbi još jednom smo se uverili u činjenicu da Srbija ima mnogo vrhunskih autentičnih poljoprivredno prehrambenih proizvoda koji se na svetkom tržištu cene, traže i dobro plaćaju. Ipak, njihov plasman do inostranih kupaca mogao bi da bude veoma težak ukoliko ne poradimo pre svega na našim menadžerskim sposobnostima.

Moramo da pronađemo način da kvalitetan proizvod dobije i neku dodatnu vrednost, ali i da ga na odgovarajući način predstavimo i istaknemo potencijalnim kupcima. Dobar znak za sada je i činjenica da imamo od koga da učimo, i da su naši učitelji iz Italije veoma radi da nam u ovom razvoju i napredovanju pomognu.

Sagovornici:
Đovani Mafoda, direktor kancelarije ICE u Beogradu
Fabricio Foroni iz kompanije „Jarvis Italia“
Mauricio Farina, iz firme „Maccanti Vivai“

Komentari