Svet poljoprivrede Prodavnica

Brendiranje proizvoda ključ agrobiznisa

Put hrane od njive do trpeze zna biti dug, pa nije strano da određeni proizvodi izgube na kvalitetu. Kako bi proizvod bio prepoznat na tržištu po kvalitetu i ukusu veoma je važno brendiranje.

 

Ilustracija: Prerada i brendiranje ključ ka osvajanju tržišta - © Pixabay

 

Kupci svuda u svetu sve više pridaju značaja garanciji kvaliteta proizvoda, nutritivnoj vrednosti, geografskom poreklu, kao i samoj bezbednosti proizvoda. Upravo je to šansa malih proizvođača koji su zadnjih decenija počeli da gube tržišnu bitku sa velikim trgovinskim lancima. Brendiranje poljoprivrednih proizvoda kao i prerada dodaje vrednost proizvodima, a potrošačima obezbeđuje konzumaciju proizvoda određenog geografskog područja, proizvedene na način koji žele, a čiju su cenu spremni da plate.

Brendiranje predstavlja jedan od najznačajnijih aspekata svakog biznisa. Brendiranje u poljoprivredi zasniva se na povezanosti između težnje potrošača za garancijom kvaliteta i željom proizvođača da primarni proizovod dobije dodatu vrednost. Prehrambeni brend potrošačima obezbeđuje zdravu, organsku, lokalnu hranu a samom proizvođaču, ukoliko je posvećen brendu, prepoznatljivost, reputaciju kao i ekskluzivnost. Promenom načina života, javio se manjak svežih poljoprivrednih proizvoda na tržištu pa je i njihova cena porasla zbog retkosti. Takođe ukus ljudi se menja i sve više je okrenut kvalitetu i sigurnosti proizvoda pa upravo u toj promeni se nalazi šansa za stvaranje proizvoda sa dodatom vrednošću za koje je potrošač spreman da plati višu cenu.

Najviše zastupljeno brendiranje kod nas je kod:

  • Organskih proizvoda koji su savremenim potrošačima garant zdrave, prirodne i ispravne hrane. Hrane koja se proizvodi bez ili sa minimumom hemijskih sredstava sa optimalnim korišćenjem prirodnih resursa.
  • Proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom – kao načinom da se sačuva i istakne specifičnost koju ti proizvodi imaju.

Dodavanja vrednosti proizvoda i njihovom plasmanu povećava se i zaposlenost na određenom terenu i jača uzajamna povezanost na celom području. Ne retko stvaranjem brenda poboljšava se imidž teritorije i njenog stanovništva. Najpre lokalna a potom i šira zajednica se uključuje u sam proces stvaranja kao i plasmana proizvoda. Kao posledica toga aktivnost i promocija područja postaje veća što rezultira i boljom turističkom ponudom i razvojem turizma na tom području.

Izvor: Poljoprivredne stručne i savetodavne službe
Autor: Savetodavac za agroekonomiju Biljana Janjić PSSS Čačak

Komentari