Svet poljoprivrede Prodavnica

Žensko udruženje kolubarskog okruga: Osnaživanje žena u poljoprivredi

Žensko udruženje kolubarskog okruga se bavi osnaživanjem žena iz različitih oblasti, a najviše ženama iz ruralnog područja kolubarskog okruga. U okviru udruženja pokrenuti su različiti projekti. Jedan od njih je online prodavnica domaćih proizvoda – ženskapijaca.rs.

„Sajt ženskapijaca.rs je deo projekta koji za cilj da okupi žene koje se bave poljoprivredom, da ih edukuje i pomogne da dobiju sredstva za svoj rad. Na taj način okupili smo 122 poljoprivrednice sa teritorije kolubarskog okruga.“, kaže Jelena Ružić, predsednica Ženskog udruženja kolubarskog okruga

Žene putem ove online platforme nude i prodaju svoje proizvode. Dostavu vrše na teritoriji Beograda, jednom sedmično. Kupac može da pronađe proizvod koji mu je potreban i sazna više informacija o gazdinstvu koje taj proizvod nudi.

Proces kupovine je jednostavan – odaberete proizvode, jednim klikom ih naručite, na mejl vam stiže potvrda, i dan pre dostave dobijate sms poruku da sutra možete očekivati svoju dostavu koja stiže direktno na vašu adresu.

Ponuda je raznovrsna. Žene iz različitih područja nude različite proizvode i tako omogućvaju širok izbor kupcima. Prodaje se voće, povrće, prerađevine, zimnice, kolači, čak i sveža kopriva.

Platforma uspešno posluje, od njenog nastanka ostvareno je čak 1299 porudžbina. Što je sjajna statistika, jer znači da je prodato preko 35 400 pojedinačnih proizvoda .

Ovaj projekat štedi vreme ženama, omogućava im da na lak način dođu do velikog broja kupaca i predstavlja jednu jaku zajednicu punu razumevanja i spremnosti da pomognu jedna drugoj.

Ko kosi, ko vodu nosi?

Još jedan od projekata Udruženja žena kolubarskog okruga jeste „Ko kosi – ko vodu nosi“ koji je naišao na veliku podršku preko 320 poznatih ličnosti među kojima su Voja Brajović i Nikola Rokvić.

Jelena nam otkriva detalje:

„To je kampanja koja nikada ne prestaje. Kroz nju smo se bavili temom podele neplaćenih poslova unutar domaćinstva, posebno na selu. Statistika kaže da žene svakodnevno troše dva puta više tog vremena, a da je to vrlo često nepriznato od strane zajednice. Cilj kampanje je bio da se podigne svest ljudi, da razumeju koliko posla te žene obavljaju, da nose na sebi svoju prodicu i celo društvo.“

Komentari