Zašto naše voće toliko teško dolazi do tržišta?

Ukoliko žele da budu konkuretni, proizvođači moraju da ostvare minimalne uslove kvaliteta koje mora da ispunjava voće namenjeno potrošnji u svežem stanju. Međutim, da li se svi voćari pridržavaju ovih pravila i zbog čega tako teško dolazimo do tržišta?

„Kod nas nedostaje dobar marketing, a opet se vraćamo na to da moramo mnogo da radimo u smislu standarda. Kod nas je i dalje standard problem. Ja sam neko ko je 18 godina u tom poslu i za tih 18 godina nismo se puno pomerili, i to je za mene poražavajuće“, kaže Marija Kolundžija.

Kako sama kaže, za nju koja radi direktno sa proizvođačima, sa kombinatima, poražavajuće je da imamo problema sa nečim što je osnova u svakoj proizvodnji, a to je standard.

Pitali smo Mariju koji je najveći problem sa kojim se voćari sreću i da li postoji rešenje za njega?

„Naš problem je što čekamo da nekome smrkne, da bi nama svanulo“, kaže Marija.

Zašto naše voće toliko teško dolazi do tržišta - © Agromedia

Prema njenim rečima, u Poljskoj je proizvodnja jabuke bila manja za 30-40% zbog prolećnih mrazeva koji su bili početkom maja, a naši proizvođači su se nadali da će im se tu otvoriti prostor.

„To je ono što nije dobro. Naš proizvođač i naša zemlja treba da naprave proizvod, na osnovu onoga što imamo, a imamo sunce. U odnosu na Poljake imamo mnogo više sunca i za malinu, i za borovnicu, i za jabuku. A, samim tim i briks tog voća ne može biti isti. To je nešto prirodno i mi treba na tome da radimo. Znači, ne na tome da nekome bude loše da bi nama bilo dobro, nego na tome da mi naš proizvod napravimo po svim standardima. Ja još uvek mislim da možemo, imamo još vrlo malo vremena, i zato bih se prvenstveno obratila proizvođačima. Proizvođači moraju da shvate, konačno, da ne mogu više sami. Znači, da bi preživeli i opstali u poslu, gde su im ostale generacije, moraju da se udruže. Ne zarad proizvodnje, nego zarad prodaje“, zaključuje Marija.

 

Sagovornica: Marija Kolundžija, zaštitarka

Komentari