Svetski eksperti oduševljeni vinskim regijama u Srbiji

Svetski eksperti oduševljeni vinskim regijama u Srbiji

U poslednjih nekoliko godina vinarstvo je jedna od privrednih grana koja se u Srbiji najbrže i najuspešnije razvija. Uprkos tome, i bez obzira na činjenicu da su ljubitelji vina iz celog sveta željni novih vinskih otkrića, srpska vina su globalno gotovo nepoznata. Kako bi se ova slika što pre promenila, organizacija pod imenom „Wine jam“ iz Beograda, u saradnji sa holandskim novinarom i publicistom Polom Balkeom, prošle nedelje je organizovala četvorodnevnu vinsku turu po Srbiji i to za ugledne novinare i stručnjake iz EU, Rusije, Engleske i SAD-a.

Pol Balke, holandski novinar i publicista, rekao nam je kako je delegacija stranih novinara doživela Srbiju i srpsko vinarstvo.

Kako su župski vinogradari odlučili da vrate slavu svog vinogorja

 „Čuli smo da su svi posetioci puni utisaka i to veoma pozitivnih. Oduševljeni su vinskim regijama koje su posetili i vinima koja su probali. Sve što su doživeli u Srbiji za njih je nešto potpuno novo i neočekivano. Ovo naglašavam zato što je reč o izuzetno značajnim svetskim ekspertima, koji su proputovali ceo svet i pili na hiljade različitih vrsta vina“, ističe Pol.

Vinograd - ©Pixabay 


„Svi su se oni složili da Srbija ima ogroman potencijal kada je reč o razvoju i unapređenju vinarstva, ali je na tome, naravno, potrebno raditi. Pre svega, vaša šansa mogla bi da bude u spoju seoskog, odnosno etno turizma sa vinima i upravo je to ono što bi mnoge turiste privuklo u Srbiju
“, dodaje on.

Fruška gora je idealna za gajenje vinove loze

Osmoro svetskih stručnjaka su se od 25. do 29. maja upoznali sa nekoliko najvažnijih vinogorja Srbije. Prvog dana predstavljena su im negotinska vina, a zatim su, tokom putovanja kroz Frušku goru, Šumadiju i Župu, doživeli sve raznovrsnosti i potencijale srpskih vina i vinogorja. Članica ove novinarske delegacije bila je i Izabela Kaminska, Poljakinja koja radi za najvažniji onlajn vinski portal u svojoj zemlji.

Vinograd - ©Pixabay 

 
Vinske regije koje smo obišli su jednostavno spektakularne, kao i predeli i pejzaži u njima. Vina koja smo degustirali su veoma interesantna. Lično mislim da se u turizmu ne može postići uspeh bez dobrog vina i ukusne hrane. Zato bi sve to trebalo da turistima nudite u paketu i to kao jednu posebnu vrstu emocije koja se može doživeti samo u Srbiji“, objašnjava Izabela.

Pohvalite se strancima vašim potencijalima, prednostima, kažite im da postojite i da u vašoj zemlji mogu da se lepo provedu, odmore i dožive jedinstveno iskustvo kojem će poželeti da se vrate, ali i da ga preporuče drugima“, dodaje ona.

Vaša šansa mogla bi da bude u spoju seoskog, odnosno etno turizma sa vinima i upravo je to ono što bi mnoge turiste privuklo u Srbiju.

Uspešnoj realzijaciji ovog projekta doprineli su i hotel „Radisson Blu“ u Beogradu, agencija Terra Travel, Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine i, naravno, Turistička organizacija Srbije.

Najbolji način da se upozna ponuda Srbije, u ovom slučaju vinske regije, jeste da dovedete strane novinare. To je upravo i razlog što je Turistička organizacija Srbije podržala ovaj projekat, jer ćemo se na ovaj način i promovisati kao turistička destinacija. Vinski turizam nije osnovni proizvod, ali je svakako nešto što se nudi svakom turisti. Gastronomija, vino i vinski putevi su nešto što predstavlja deo uobičajenih turističkih aranžmana kada je reč o Srbiji“, navodi Ljiljana Čerović iz Turističke organizacije Srbije.
 

Trebalo bi da budemo originalni, jer ono što mi imamo a nema niko drugi, naš je glavni adut u svakoj ponudi.

Predstavnici organizacije „Wine jam“ takođe su bili zadovoljni realizacijom ovog projekta i očekuju da će ovo biti uvodna vinska tura po Srbiji, koju će pratiti i mnoge druge.

„Glavna poruka svega jeste da ne treba da se trudimo da budemo nešto što nismo, da kopiramo neki lažni sjaj i slično, već to što imamo treba da iskoristimo na najbolji mogući način. Ne treba da, ako dođemo do investicije, ulažemo u hotele sa 5 ili 7 zvezdica. Naprotiv. Naši gosti su navodili primere da kada idu u Italiju, spavaju po seoskim kućama u kojima se ujutru bude okruženi kokoškama. To je njima neverovatno lepo iskustvo“, rekao je Vladan Stanojlović iz organizacije „Wine jam“.

Vino - ©Pixabay 

Zato sve što imamo treba samo da na neki način upakujemo, da ga ispromovišemo na pravi način i da koristimo to što jesmo. Trebalo bi da budemo originalni, jer ono što mi imamo a nema niko drugi, naš je glavni adut u svakoj ponudi“, dodaje on.

Sagovornici:
Pol Balke, holandski novinar i publicista
Izabela Kaminska, novinarka iz Poljske
Ljiljana Čerović, Turistička organizacija Srbije
Vladan Stanojlović, „Wine jam“ 

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica