Preporučujemo za sadnju: Tri biljke koje umanjuju stres i anksioznost

Preporučujemo za sadnju: Tri biljke koje umanjuju stres i anksioznost© Pixabay

Sve odrasle osobe koje nose odgovnost na sebi u bilo kom aspektu života imale su susret sa stresom. Vreme provedeno u prirodi na otvorenom, a posebno u svom vrtu, kao mirnom utočištu, najbolji su načini da se opustimo. Uživanje u zvucima prirode, gledanje biljaka kako rastu i napreduju, upijanje boja i mirisa oko sebe može da nam pomogne da drugačije reagujemo na životne brige.

Pored toga, same biljke mogu da nam pruže olakšanje. Jedan od aspekata uzgoja aromatičnog bilja nije samo njihova aroma, već i njihova medicinska svojstva.

Mnoge od tih biljaka je veoma lako uzgajati, a njihova korist za naš organizam se ogleda u ublažavanju uobičajenih tegoba, uključujući stres i anksioznost.

U ovom članku odabrali smo tri biljke koje preporučujemo da uvrstite u plan sadnje za narednu sezonu, a koje mogu da se kombinuju u opuštajući biljni čaj.

1. Tulsi ili sveti bosiljak

Sveti bosiljak u toplijim krajevima može da se gaji kao trajnica, a u hladnoj i umerenoj klimi kao jednogodišnja biljka.

Ova biljka u biljnom čaju pruža umirujuće dejstvo koje smanjuje stres i umor nadbubrežne žlezde. Čaj se priprema kao i svaki. U vodu koja je „pustila ključ“ dodaje se nekoliko svežih listova bosiljka ili 1 kašičica suvog lišča. Čaj od svetog bosiljka pomaže i kod probavnih smetnji, smiruje nas, smanjuje napetost i stres. Pored toga je odličan za naš imunitet, jer je reč o jakom antioksidantu koji ima antibakterijska, antivirusna i antigljivična svojstva.

2. Nemačka kamilica

Ova lepa, brzorastuća biljka idealna je za uzgoj u saksijama i predstavlja jednu od najstarijih lekovitih biljaka na svetu. Nemačka kamilica je jednogodišnja biljka, a može sama da se rasejava (ukoliko ste je posadili u bašti). Ako je prvi put sadite, treba znati da seme traži sunčevu svetlost, odnosno da ne treba da ga pokrivate zemljom.

Cvetovi kamilice deluju kao prirodni sedativ koji pomaže da imamo dobar san. Biljni čaj može da se napravi od suvog cveta, a obično se u njemu uživa uveče, pred spavanje. Takođe, deluje umirujuće u bilo koje doba dana.

čaj od kamilice može da se doda nekoliko ukusnih listića limunske mirte. Ona takođe ima umirujuća svojstva koja ublažavaju stres.

3. Matičnjak

Matičnjak je biljka suptilne i osvežavajuće limunske arome. Izuzetno se lako gaji u saksiji. Jedna je od biljaka koje podižu raspoloženje, a koristi se za umanjenje stresa, poboljšanje sna, al ii ublažavanje bola i nelagode zbog probavnih smetnji. 

Ukoliko koristite sveže listove, neophodno je da se uberu neposredno pre nego što vam zatrebaju, kako biste uživali u punoj aroma. To je zato što matičnjak ima isparljiva esencijalna ulja koja brzo nestaju.

Preporučujemo za sadnju: Tri biljke koje umanjuju stres i anksioznost-© Pixabay

Dodatni saveti

Sveže listove aromatičnog i lekovitog bilja je najbolje ubrati neposredno pre pripreme čaja, a radi maksimalnog ukusa i količine korisnih sastojaka. Osušeno bilje treba držati na hladnom i tamnom mestu u zatvorenoj posudi.

Što se tiče količine bilja za pripremu čaja, probajte jednu kašičicu sušenog ili jednu grančicu svežeg lista po osobi. Kasnije možete da prilagodite razmeru svom ukusu.

Uživanje u čajevima podrazumeva i uživanje u mirisima esencijalnih ulja koja dolaze iz šoljice, jer upravo mirisi pomažu da se aktivira osećaj vitalnosti i blagostanja.

Izvor: The micro gardener

Komentari