Organska proizvodnja u brdskim krajevima neiskorišćeni potencijal

Organska proizvodnja u brdskim krajevima neiskorišćeni potencijal

Zaključak drugog okruglog stola kampanje ˶Mesec organske hrane˝ odnosi se na organsku proizvodnju u ruralnim područnjima. Kako učesnici diskusije ističu, brdski krajevi poseduju neiskorišćeni potencijal organske proizvodnje i veliku šansu za razvoj.

Selo © Pixabay

12. decembra u Užicu održan je drugi regionalni okrugli sto u okviru javnje kampanje ˶Mesec organske hrane˝ , koju realizuju Agro klaster Srbije i Naled. Ova kampanja organizovana je u okviru četvorogodišnjeg Projekta javno-privatnog dijaloga za razvoj.

Cilj ove kampanje jeste da se proizvođačima, potrošačima i njihovim asocijacijama, kao i predstavnicima relevantnih institucija ponude nova rešenja za unapređenje proizvodnje i plasmana organske hrane u našoj zemlji.

Drugom po redu skupu, u Užicu, prisutvovao je veliki broj poljoprivrednih proizvođača zlatiborskog okruga, ali i predstavnici struke i donosioci odluka na regionalnom i lokalnom nivou. Učesnici okruglog stola u Užicu razgovarali su o slabostima i prednostima položaja proizvođača organske hrane u zlatiborskom okrugu i okolini.

Ukupni utisak održanog okruglog stola u Užicu jeste da organska proizvodnja u brdskim krajevima Srbije predstavlja neiskorišćeni potencijal i veliku šansu za razvoj. Ipak, i u ovom okrugu nedostaje odgovarajuća podsticajna državna politika za ovu privrednu delatnost.

Jedan od najbitnijih problema jeste i edukovanje stanovništa o tome šta je organski proizvod, kako izgleda strogo kontrolisani proces organske proizvodnje i u čemu je ključna razlika između poljoprivrednog proizvoda seoskog domaćinstva i organskog proizvoda.

Kako organski proizvođači pripremaju zemljište

Na sastanku se razgovaralo i o tome kako se organski proizvodi mogu plasirati u ruralnim sredinama, s obzirom da u ovakvim krajevima većina stanovništva proizvodi hranu na selu.


Učesnici diskusije zaključili su da je za unapređenje organske proizvodnje u ruralnim brdskim krajevima i što veće iskorišćavanje proizvodnih potencijala, neophodno osnivati udruženja organskih proizvođača. Na ovaj način podigla bi se konkurentnost i stvorili bolji uslovi za proizvodnju i plasman u zemlji i inostranstvu.

Sledeći okrugli sto u okviru kampanje ˶Mesec organske hrane˝ biće organizovan 17. decembra u Valjevu. Svi zainteresovani mogu da dostave predloge i uključe se u dijalog putem sajta www.jpd.rs.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica