Kompanija Agromarket održala zimski seminar u Novom Sadu

Tradicionalno, po sedmi put, kompanija Agromarket je u Novom Sadu organizovala zimski seminar. Više od 380 učesnika – vlasnici poljoprivrednih imanja i gazdinstava, vlasnici poljoprivrednih apoteka i stručnjaci iz ove oblasti mogli su da čuju najnovije aktuelnosti u vezi sa zaštitom gajenog bilja i izazovima koje su pratile 2019. godinu, ali i da čuju predviđanja za narednu 2020. godinu.

„Ovo su godišnja predavanja gde možemo da čujemo šta se to novo u zaštiti bilja desilo u prethodnoj vegetaciji, pošto je zaštita bilja nešto što je promenljivo”, rekla je dipl. inž. zaštite bilja Marija Kolundžija.

Prema njenim rečima, ne postoji standard koji može da se nauči i primenjuje svake godine, već se prilike menjaju i mogu sve da iznenade. „I upravo na ovakvim skupovima dođemo do nekih rešenja za te nove probleme, koji su se desili u prethodnoj proizvodnoj godini”, kazala je Marija Kolundžija.

Razgovarali smo i sa dipl. inž. Draganom Lazarevićem ispred kompanije Agromarket, koji nam je rekao da su skup posetili proizvođači iz Čitave Srbije. „Mi smo im zahvalni na odvojenom vremenu, na pažnji koju su posvetili našem predavanjima“, rekao je Lazarević.

Kompanija Agromarket, kao i svake godine, potrudila se da predavanje učini interesantnim i dinamičinijim. „Pokušali smo ukratko da predstavimo sve ono na čemu smo radili prethodne godine, a ono sa čime se mi ustvari bavimo je rešavanje problema naših proizvođača. Tu vidimo partnersku stranu, tu vidimo odnos koji gajimo i negujemo već 28 godina i trudimo se da tom aktuelnošću, u problemima i tematikama koje muče naše proizvođače, izađemo sa potencijalnim rešenjima, da diskutujemo o tome i da nešto pametniji uđemo u narednu godinu“, rekao je Lazarević.

Kompanija Agromarket održala zimski seminar u Novom Sadu - © Agromedia

Kroz interaktivan spoj nauke, struke i višegodišnjeg iskustva celokupne ekipe Stručne službe za zaštitu bilja, kao i kolega iz sektora za ishranu bilja, posetioci su mogli da saznaju o rasprostranjenosti virusa mozaika pšenice, bolestima strnica, efikasnim rešenjima u suzbijanju korova u soji, novom pristupu u preventivnoj zaštiti šečerne repe od cerkospore i folijarnoj prihrani ratarskih useva.

„Broj posetilaca je, i tokom ova 2 dana, pokazao da proizvođači prepoznaju naš trud i sama činjenica da su odvojili svoje vreme i došli danas i juče kod nas je “značka” za nas i podstrek za nova istraživanja i neke nove planove i aktivnosti koje ćemo imati”, kazao je Dragan Lazarević.

Osim razmene znanja i iskustva, na ovom skupu kompanija Agromarket je još jednom izdvojila kao odlično rešenje sa grupom preparata za svaki od ovih problema.

„Naš fokus se prebacio sa preparata više na strategiju i na ceo sistem. Dakle, možda ste i čuli tokom ovih dva dana, o saradnji koja je bila zaista intezivna i sa institutima i sa fakultetima. Gledali smo da kroz ispitivanja, kroz oglede nađemo jedan dobar sistem. Nije ovde bitan jedan preparat, nego je bitan jedan sklop, mozaik koji slažemo od tih malih kockica. Od prvog do poslednjeg tretmana, od nege biljke folijarnim đubrivima, prihranom koju radimo kroz sistem, zaštitom lista, ploda… Dakle, čitav taj sistem treba da ostvari konačan rezultat sa kojim će proizvođač biti zadovoljan, ostvariti profit i uspeti da proda svoj proizvod i da unovči svoj rad”, zaključio je Dragan Lazarević.

Sagovornici:
Dipl. inž. zaštite bilja Marija Kolundžija
Dipl. inž. Dragan Lazarević, Agromarket

Komentari