Vojvođani predstavili 25 vinarija iz pokrajine

Na drugom Salonu vina Vojvodine beogradskoj publici predstavljeno je 25 vinarija iz pokrajine, pod pokroviteljstvom Udruženja proizvođača grožđa i vina sa oznakom geografskog porekla Srem – Fruška Gora.

 Salon vina © Agromedia

Vojvođanski region odavno je označen kao najpoznatiji po proizvodnji kvalitetnih vina na teritoriji naše zemlje. Ostali sajmovi vina uglavnom obuhvataju proizvođače iz čitave Srbije, dok je Salon Vina Vojvodine koncentrisan na proizvode iz Vojvodine, sa Fruške Gore i okoline.

Posetioci su imali prilike da probaju izuzetna vina i proizvode nove berbe, koju zbog limitirane proizvodnje porodičnih vinarija neće imati prilike da pronađu u vinotekama ili marketima. Svim vinarima u Srbiji Beograd predstavlja najzahtevnije tržište, jer se procenjuje da se više od 60% vina proda upravo beogradskoj publici.

,,Vlada Vojvodine je uložila skoro milion evra u razvoj vinarija iz ove pokrajine. Imamo još jedan način finansiranja za vinare mlađe od 40 godina koji mogu dobiti 1,5 miliona evra za kupovinu zasada. Na taj način ćemo podržati mlade poljoprivrednike koji se bave razvojem vinogradarstva„, rekao je Vuk Radojević, pokrajinski sekretar za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu, prilikom otvaranja ove manifestacije.

Vina Vojvodine © Agromedia

,,S obzirom na to da je Beograd najvažnije tržište u Srbiji, odluka Udruženja vinara i vinogradara bila je da se napravi manifestacija koja će publici svake godine predstaviti aktuelna dešavanja, nove berbe, vinarije i vina. Na ovakvim manifestacijama, ako su dobro organizovane, proizvođači će ostvariti direktan kontakt sa krajnjim kupcima, sa onima koji će kupiti njihova vina i ugostiteljima koji će ih sutra staviti u svoje vinske karte“, rekao je Igor Luković, urednik magazina Wine&Fine i predsednik Udruženja somelijera Vojvodine.

Iz godine u godinu raste inostrana tražnja za vinima iz Srbije

Vojvođanski vinari se u cilju prezentovanja svojih proizvoda služe i fejsbukom, instagramom, imaju svoje sajtove, pa čak i aplikacije za mobilne telefone (aplikacija Fruška_GoWine sadrži mapu na kojoj je obeleženo 38 vinarija na Fruškoj Gori).

Osim što su imali prilike da se upoznaju sa proizvodima iz Banata, Bačke i Srema, posetioci Salona vina Vojvodine učestvovali su i na radionicama, na kojima su mogli da se detaljnije informišu o svim predstavljenim vinima.

Šta treba da znate ako želite da izvozite vino

Proizvođači vina tvrde da ovakav način predstavljanja njihovih proizvoda kroz manifestaciju može doprineti celokupnom razvoju proizvodnje, ali i razvoju kanala prodaje. Zainteresovanih kupaca ima i biće ih sve više, ako se načini da se vinarije predstave publici unaprede.

,,Ovo za nas predstavlja iskorak, da jednom delu beogradskog tržišta predstavimo naša vina. Ovde ljudi dolaze ciljano, pa je tako nama ovo predstavljanje jako važno. Ne postoji ciljna grupa kojoj se obraćamo trenutno, već proizvodimo za sve starosne grupe kojima je dozvoljeno da piju alkohol“, rekao je jedan od vojvođanskih proizvođača vina.

Komentari