Slatku i slanu zimnicu naručuju na fejsbuku

Marija Dimitrijević iz Popučaka, već četvrtu godinu proizvodi slatku i slanu zimnicu i na taj način olakšava posao mnogim domaćicama širom Srbije pa i u inostranstvu. Ono što je zanimljivo najveći deo proizvoda kupci naručuju putem interneta, a paketi im stižu putem pošte na kućnu adresu.

 Zimnica - © Agromedia

Sve je počelo slučajno kada smo za nas pripremali ajvar. Moj sin, koji je tada imao dve godine, mleo je papriku i pričao kako će on da prodaje ajvar. To nam je bilo simpatično, snimali smo ga i taj snimak postavili na fejsbuk, nakon čega su počela da nam se javljaju ljudi i pitaju da li pravimo ajvar za prodaju. To mi je dalo ideju da možemo da se bavimo ovim poslom. Te godine preko fejsbuka prodali smo 150 tegli, a naredne smo shvatili da od toga može da bude dobar posao i tada je to bila ozbiljnija prodaja“, rekla nam je Marija sa kojom smo razgovarali u pauzi između dve ture prženja paprika za ajvar.

Da se bave preradom voća i povrća Marija, njena majka Milojka i sestra Nataša nisu ni planirale ali je to sada preraslo u jedan ozbiljan posao koji pored njih često zahteva i angažovanje još tri radnice.

Marija Dimitrijević - fotografiju napravio Dejan Davidović

Prve godine kupcima su ponudili samo jedan proizvod – ajvar, naredne su proizvodili ajvar, pinđur, ljutenicu i dve vrste kiselih paprika, a od ove godine i slatka i slana zimnica.

2017. je praktično prva godina jedne ozbiljne proizvodnje i ozbiljnog bavljenja ovim poslom. Prošle godine smo i shvatili da želimo da se bavimo preradom voća i povrća za prodaju, a dokaz za to je što smo samo ajvara prodali 4000 tegli, a za jednu teglu potrebno je 3,5 do 4 kilograma čiste paprike bez dodataka patlidžana. Ove godine smo već premašili prošlogodišnju i proizvodnju i prodaju, a tek je počela priprema ajvara“, priča Marija Dimitrijević.

Stara receptura: Od ove paprike se pravi najbolji ajvar

Papriku, paradajz, karfiol, šargarepu odgajaju sami, a drugo voće i povrće za preradu kupuju. Proizvodnja je po staroj recepturi a za kvalitet je pre svega zadužen šporet na drva. Najviše se traži ajvar i mleveni paradjz, lao i sirupi od nane, koprive i limuna a proizvodi su prošli kontrolu zdravstvene ispravnosti. Za tržište su se praktično lako izborili. Svoje proizvode prodaju na sajmovima, ali najviše porudžbina dobijaju putem društvenih mreža.

Savremeni poljoprivrednici se informišu i kupuju preko interneta

Slatko od aronija

U proteklih mesec dana preko fejsbuk stranice svakoga dana stigne 10 do 15 narudžbina čija je vrednost u proseku oko 3000 dinara. Ova roba je tražena širom Srbije od Subotice,Kraljeva, Beograda, Niša. Bilo je porudžbina sa Kosova i Metohije ali nisam sigurna kako bi tamo išla isporuka. Dosta interesovanja ima i kod naših ljudi koji žive u inostranstvu. Imali smo kupce iz Nemačke, Austrije, Francuske koji su ovde bili na odmoru, a raspituju se iz Albanije Prošle godine smo samo u Švajcarsku prodali 2500 tegli ajvara. Problem je kada imamo jednu ili dve porudžbine iz inostranstva, najbolje bi bilo kada bi tamo imali nekoga ko bi tamo prodavao našu robu“, kaže Marija i dodaje da je ovo posao budućnosti:

Meni je ovo zanimljiv posao, ali mislim da nema težeg posla. To će svaka domaćica reći jer nekad je naporno pripremiti i deset tegli ajvara a komoli više. Za jednu turu vam je potrebno dva dana. Naporno jeste ali kada vam kupac kaže da je zadovoljan to je najbolja reklama i podstrek da nastavite dalje. I pored svega ovo ne bi radili da nije isplativo

Autor: Dejan Davidović

Komentari