Evo ko ih pravi: Pakovanja za ugostiteljske objekte su najbolja reklama

Evo ko ih pravi: Pakovanja za ugostiteljske objekte su najbolja reklama

Da li ste možda jedni od onih koji negde u svojoj kući imaju punu činiju malih pakovanja šećera iz raznih kafića, restorana i hotela? Upravo su ta mala pakovanja, najbolja reklama ugostiteljskim objektima. Male ambalaže šećera, ratluka, keksa, badema, čačkalica, kašičica i čokoladnih kuglica pravi firma Dušana Banjca „Ar Pak“ iz Aranđelovca.

Pakovanja za ugostiteljske objekte najbolja reklama - © Julijana El Omari/Agromedia 

„Završio sam srednju mašinsku školu. I dok sam radio u državnoj firmi, iz radnog odnosa otvorio sam svoju firmu i paralelno radio na dva mesta dok posao nije zaživeo. Video sam da se na području Aranđelovca niko nije bavio ovim, nije postojala firma koja se pravi pakovanje sirovina za ugostiteljske objekte, i to je bila prilika za mene“, kaže Dušan.

Danas snabdeva ugostiteljske objekte na području Šumadije i šire, pa je njegov rodni grad tek 10 odsto potrošnje firme. Za izlazak na tržište, naglašava, najvažnija je potpuna ponuda kupcu.

Pakovanja za ugostiteljske objekte najbolja reklama - © Julijana El Omari/Agromedia 

„Na tržište ne možeš da izađeš sa jednim proizvodom. Na primer, šećer je obavezan, ali nije dovoljan za opstanak firme, pa mora da se ima nešto više, da kad odem u kafić imam da ponudim vlasniku sve što mu je potrebno za lokal; uz kafu, čaj i ostalo, tako da je saradnja potpuna.“ 

Firma, koju je osnovao 2010. godine, ‘nastoji da zdravim načelima poslovanja stekne kvalitetne odnose sa klijentima, poštujući njihove želje i kvalitet proizvoda na prvom mestu’. Zato, sirovine za pakovanja nabavlja od proverenih proizvođača.

„Sve sirovine uzimam od proverenih proizvođača, tako da pakujem ratluk; ukuse ruže, vanile, oraha, šećer; beli i žuti, čačakalice, kašičice, čokoladne dražeje, keks, sve što je prilagođeno potrebama ugostitelsjkih objekata, ono što poslužuju gostima uz kafu i čaj. Jedino med ne pakujem, već uzimam upakovan od druge firme sa kojom sarađujem“, navodi Dušan.

Pakovanja za ugostiteljske objekte najbolja reklama - © Julijana El Omari/Agromedia

Sa mašinama koje su specijalizovane za pravljenje ove ambalaže, i najzahtevnijim mušterijama može izaći u susret, a 90 odsto pakovanja su sa logoom firme potražioca, ostala su univerzalna.

„Od materijala za ambalažu koristim polipropilen, multipak, dvoslojne materijale, tipa flekso štampe, štampa na rolni. Mašina dozira proizvod i seče kesu. Ratluk dobijam već isečen, keks ima svoju meru i kalup, a što se tiče šećera, mašina meri zapreminski dozer, tako da do 4 gr pakuje šećera, plus ambalaža i na kraju bude 4,3 gr ukupna težina. So takođe pomoću dozera merim i to je so pretežno za tekilu u barovima i klubovima. Ne lagerujem robu, kako mi ko – tako se pakuje“.

Pakovanja za ugostiteljske objekte najbolja reklama - © Julijana El Omari/Agromedia

Pošto se količine traženih pakovanja razlikuju od kafića do kafića, od restorana do restorana, jer broj traženih ratluka ili kesica šećera zavisi od potrošnje samog ugostiteljskog objekta, sirovina uvek mora biti sveža. Zato, na primer, svake nedelje na adresu Dušana Banjca stiže nova isporuka ratluka. Usluge njegove firme ne traže samo ugostiteljski objekti, već i domaćinstva seoskog turizma, rehabilitacione banje, pa i cvećare.

„Među korisnicima usluga pakovanja nalazi se i jedna cvećara iz Aranđelovca. Oni imaju salu za parastose, pa su im ova pakovanja zgodna reklama, a postoje još mnoge firme koje nisu ugostiteljski objekti, a uzimaju pakovanja šećera zbog reklame, na primer“, objašnjava aranđelovački preduzetnik.

Pakovanja za ugostiteljske objekte najbolja reklama - © Julijana El Omari/Agromedia 

Započeti, a tek opstati u ovom poslu nije ni malo lako, iako su potrebe za ovakvim pakovanjima svakodnevne, objašnjava naš sagovornik.

„Nije ovo delatnost gde čovek može brzo da stekne prihod i bude u plusu. Neretke su situacije gde ja ovde ostanem po 16 sati dnevno i više kad postoji potreba. Kad sam počeo ovim da se bavim, mašine su bile skuplje, danas se mogu naći upola cene. Velika je konkurencija, pa tako mnogi kad počnu, spuste cenu usluge pakovanja, kasnije bude teško da podignu, ja nikad nisam spuštao cenu, a tržište Aranđelovca sam dobio bukvalno jer sam tu i jer su ugostiteljima pakovanja potrebna danas za sutra ili odmah“, dodaje ovaj proizvođač.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica