Za svaku vrstu važe različita pravila: Da li je zdravije sveže ili kuvano povrće?

Za svaku vrstu važe različita pravila: Da li je zdravije sveže ili kuvano povrće?

Uvek ste se pitali kako pripremiti povrće a da ono zadrži sve hranljive vrednosti. Na ovo pitanje nema jednostavnog odgovora, jer ne važe ista pravila za svaku vrstu. Dok neko povrće kuvanjem zadržava najveći procenat hranljivih vrednosti, drugo je najbolje jesti dok je sveže.

Kuvano ili sveže povrće - koje je zdravije? - © Pixabay 

Špargla

Zdravija je: Kuvana

Špargla - © Pixabay

Ukoliko pripremate šparglu na pari, možete da povećate njene hranljive vrednosti, a samim tim njen potencijal u borbi protiv raka.

Rotkvica

Zdravija je: Sveža

Rotkvica - © Pixabay

Kada se kuva, rotkvica izgubi 25% folata. Zato je najbolje da je konzumirate u svežem stanju, jer ćete tako sačuvati ovo jedinjenje koje utiče na pravilan rad mozga.

Brokoli

Zdraviji je: Svež

Brokoli - © Pixabay

Zagrevanjem ove namirnice uništava se tioglukozidaza u brokoliju. Ovaj enzim je potreban organizmu jer pomaže u čišćenju jetre od kancerogenih elemenata.

Pečurke

Zdravije su: Kuvane

Pečurke - © Pixabay

Kada pečurke izložite toploti, nebitno da li ih kuvate, pečete u rerni, pržite u tiganju ili na roštilju, zadržaćete mnogo više kalijuma u njima. Dobro je poznato da kalijum ima veoma važnu ulogu u jačanju mišića i održavanju mišićne mase.

Crni luk

Zdraviji je: Svež

Crni luk - © Pixabay

Sve što bi trebalo da uradite sa crnim lukom je da ga oljuštite, iseckate i odmah pojedete. Na taj način sačuvaćete više alicina, nutrijenta koji pomaže u borbi protiv mikroorganizama, a koji se razbija kada luk kuvate.

Crvena paprika

Zdravija je: Sveža

Paprika - © Pixabay

Kada se peku, prže, kuvaju ili bare na temeraturi preko 100 stepeni, gubi se izvor vitamina C, koji crvena paprika sadrži u velikoj meri.

Spanać

Zdraviji je: Kuvan

Spanać - © Pixabay

Ako spanać konzumirate kuvan, apsorbovaćete više kalcijuma, gvožđa i magnezijuma.

Paradajz

Zdraviji je: Kuvan

Paradajz - © Pixabay

Činjenica da je paradajz zdraviji kuvan je zaista iznenađenje. Međutim, kada paradajz najpre skuvate, a onda pojedete, vaše telo će apsorbovati više likopena, pigmenta koji pomaže u borbi protiv raka.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica

.