Sve lepote Srbije na jednom mestu – Seoski turizam budućnost Srbije

A protekle nedelje naša ekipa posetila je još jedan sajam hrane i pića i to u samom srcu Srbije u Kragujevcu. Na sajmu je bilo i proizvođača iz različitih krajeva koji su na Šumadijskom sajmu pokazali pravi duh sela i etno brendova iz mesta odakle dolaze.

„Ovde kod nas na Šumadija sajmu, u sajamskoj hali, nalazi se preko 100 izlagača“, kazala nam je Mirjana Milenković, ispred organizacije Šumadijskog sajma.

Prema njenim rečima, na 11. po redu Međunarodnom sajmu turizma i seoskog turizma u Kragujevcu, pored izlagača prisutne su i turističke organizacije iz cele Srbije, odnosno, zastupljena je kompletna turistička ponuda naše države. Sajam je privukao i mnogobrojne goste iz inostranstva.

 Sve lepote Srbije na jednom mestu - Seoski turizam budućnost Srbije - © Agromedia

A, za sve one koji su propustili ovaj sajam, mogu već naredne nedelje da posete Sajam Rakije, koji će biti održan u hotelu Kragujevac.

Prema najavi direktora Turističke organizacije Kragujevac, Bojana Pavlovića, sa Regionalnom asocijacijom proizvođača rakije „Šumadijska rakija“ biće organizovan prvi šumadijski festival rakije.

„On će biti održan 5. decembra u hotelu Kragujevac i pozivamo sve vaše gledaoce da dođu i učestvuju u tom sajmu i degustiraju šumadijsku rakiju. Naša asocijacija je nedavno dobila oznaku geografskog porekla, tako da je to jedan korak napred koji svi radimo zajedno na brendiranju šumadijske šljivovice, kao nečega što je najprepoznatljivije za celu Šumadiju“, rekao je za naš portal Bojan Pavlović, direktor TO Kragujevac.

Sve lepote Srbije na jednom mestu - Seoski turizam budućnost Srbije - © Agromedia

On je istakao da region Šumadije promoviše i seoski turizam kao veliki adut ovog regiona za sve one koji iz urbane sredine žele malo da pobegnu iz gradske vreve i da uživaju u miru, tišini ili aktivnom odmoru, zdravoj hrani i zdravom vazduhu.

Posetilaca je bilo, a bilo je i proizvođača iz različitih krajeva Srbije koji su na Šumadijskom sajmu pokazali pravi duh sela i etno brendova iz mesta odakle dolaze.

Prema rečima Milice Milivojević iz TO Aranđelovac, ova opština ima šta da ponudi turistima, a ono što turista može da oseti pod nepcima, svakako jeste – vino.

„Vino je karakteristično i za Oplenac, odnosno Topolu i za Aranđelovac. Prva vinarija iz tog kraja potekla je upravo iz okoline Aranđelovca, tako da mi možemo da ponudimo jako dobre vinarije. Tu su isto destilerije, odnosno mali proizvođači voćnih rakija“, navodi Milica. Ona je još istakla da Aranđelovac može da ponudi i pečenje jer imaju jako mnogo pečenjara, a jedna od najpoznatijih je ona u Bukoviku, čije specijalitete gosti zovu „bajadere“ jer je reč o pečenju bez i jedne kosti.

Sve lepote Srbije na jednom mestu - Seoski turizam budućnost Srbije - © Agromedia

Porazgovarali smo i sa predstavnikom Turističke organizacije Kraljevo, Brankom Ljubojevićem, koji je istakao da se pored turizma predstavlja i seoski turizam, koji ima izuzetan značaj za razvoj, ne samo Kraljeva, već i čitave Šumadije, pa i Srbije. Kako kaže, i sam se bavi seoskim turizmom već 5 godina i vodi seosko turističko domaćinstvo „Biser Lopatnice“, te da mogu da se pohvale sa sve većim brojem i posetilaca i noćenja.

Grad Kraljevo je prepoznao značaj seoskog turizma, da pokuša da ljude zadrži na selu…Imamo primera da su se ljudi, koji su živeli u gradu, vratili na dedovinu, babovinu, stričevinu i otvorili seoska domaćinstva“, kazao nam je Branko.

Opština Bela Palanka se tradicionalno predstavlja na Sajmu turizma u Kragujevcu treću godinu za redom, a predstavili su sukanu belopalanačku banicu sa ovčijim sirom i papriku vrtku.

Sve lepote Srbije na jednom mestu - Seoski turizam budućnost Srbije - © Agromedia

Prema rečima njihove predstavnice, paprika vrtka je posebna vrsta autohtone paprike koja uspeva samo u Beloj Palanci zbog posebnih agro-ekoloških uslova koje ima u ovom mestu. „Za ovu papriku je karakteristično da 150 metara oko nje ne bude sađena ni jedna druga vrsta paprike da bi ona mogla da se uzgaja“, istakla je naša sagovornica.

Na Sajmu je predstavljena i šljivovica „Kapljica“, jedinstvena po tome što je napravljena od ranke crvenjače koja je, prema rečima proizvođača, gotovo nestala. Ipak, on je uspeo da sakupi nekoliko desetina tona crvene ranke i napravi svoj proizvod, visokokvalitetnu šljivovicu.

Komentari