Zadružni Savez Srbije: Samo u 2019. godini osnovano je 300 zadruga

U organizaciji Zadružnog saveza Srbije ove nedelje održano je svečano okupljanje i dodela zahvalnica najuspešnijim zadrugama, poslovnim partnerima, i medijskim kućama koje su bile na najbolji način promovisale i predstavljale ciljeve zadrugarstva u Srbiji.

 

„Kraj godine je na prvom mestu, tu smo da sumiramo rezultate u ovoj godini, i da najavimo planove za sledeću godinu na ovom skupu. Mi smo to nazvali „tradicionalni skup zadrugara, novinara i poslovnih partnera“. Jednom tom rečenicom smo obuhvatili sve one sa kojima smo sarađivali u prethodnim godinama i sa kojima ćemo sarađivati ili jednom kratkom rečenicom, to je skup prijatelja, i ne samo Zadružnog saveza, nego svih onih koji podržavaju zadrugarstvo i zadruge“, rekao je Nikola Mihailović, predsednik Zadružnog saveza Srbije.

Zadrugarstvo je dugo bilo u zapećku, ali od pre dve godine, a posebno 2019. godina beleži značajne uspehe zadruga u Srbiji. A već naredne godine sprema se još jedan jubilej.

„Uzlazna je putanja što se tiče zadrugarstva. Neka bliska prošlost, da se ne vraćamo na tradiciju od 170 godina ili tradiciju Zadružnog saveza koji će sledeće godine obeležiti 125 godina, ili kako moj kolega kaže „prvih 125 godina” postojanja. Od 2015. odnosno Božića 2016. godine dobili smo Zakon o Zadrugama, država nas je prepoznala i posebno im se zahvaljujem ovom prilikom”, rekao je Nikola Mihailović.

Prema njegovim rečima, 2017. godine krenuo je projekat „500 zadruga u 500 sela”, prvenstveno preko republike Srbije i kabineta ministra Krkobabića, a na današnji dan formirano je preko 613 zadruga. Samo u ovoj godini, formirano je 283 zadruge, a 56 njih je dobilo novčana sredstva.

U tolikom broju zadruga može da se pronađe i kvalitet, tako da nam je drago da su se ljudi okrenuli priči o udruživanju, da razmišljaju o tome, a i same brojke potvrđuju da je to slučaj”, zaključio je Nikola Mihailović.

Osim uspešnih zadruga i poslovnih partnera, zahvalnicu za podizanje svesti o značaju zadrugarstva i njihovim uspesima dobile su poznate medijske kuće iz oblasti agrara. Među njima našla se Agromedia. Produkcijska kuća Agromedia postoji više od 10 godina i bavi se temama iz oblasti poljoprivrede kako bi brojnim proizvođačima olakšala bavljenje ovom granom privrede.

Sagovornik: Nikola Mihailović, predsednik Zadružnog saveza Srbije

Komentari