5 načina kako da PRODATE VIŠE svojih proizvoda na pijaci

5 načina kako da PRODATE VIŠE svojih proizvoda na pijaci

5 načina da efikasnije prodate svoje proizvode na pijaci - © Agromedia

Strategija cena može da pomogne poljoprivredicima da privuku nove kupce, povećaju količinu prodaje, povećaju prihode i dobiju pristup novim tržištima.

Sledećih nekoliko strategija cena dobro funkcionišu kada svoje proizvode prodajete direktno kupcima, kao što je na tezgama na pijaci ili na manifestacijama, prodavnicama, restoranima.

Cena prodora

Ovako osmišljenom strategijom cilj je da privučete kupce sa niskom cenom u ograničenom vremenskom periodu, a obično se koristi kod novih proizvoda.

Kombinacija visoka cena i nov proizvod, kao što je neka nova sorta povrća, može da odbije kupca jer, zašto bi neko platio nešto mnogo, a nikada se sa time nije susreo ili nikada nije probao. Niska uvodna cena smanjiće rizik da se ništa ili malo proda.

Ovakav pristup ulaže neposredan profit za izgradnju dugoročnog odnosa sa kupcima. Strategija se temelji na dobrom kvalitetu proizvoda i pretpostavci da će se zadovoljan kupac vratiti da kupi proizvod po punoj ceni, nakon što istekne period promotivne cene.

Primer: Farmer nudi lokalnom restoranu goveđe meso po nižoj, promotivnoj ceni. Kuvar iz restorana kupuje i oduševljen povratnom informacijom od gostiju kojima je to meso spremio ubuduće kupuje meso po punoj ceni.

Kada koristite ovu strategiju važno je da naglasite da je reč o promotivnoj ceni i da informišete kupca koja će biti puna cena i kada se proizvod vraća na punu cenu. Potpuna transparentnost je presudna za izgradnju zdravog i dugoročnog odnosa sa kupcima.

Paket ponuda

Paket ponuda je upravo ono što i samo ime kaže. Nekoliko sličnih proizvoda ili različitih koje služe istoj svrsi pakuje se u paket za koji se određuje cena. Ova strategija navodi kupce da kupuju više proizvoda odjednom čime se poveća obim prodaje i prihodi.

Primer: Povrtar je spakovao u paket 2 srednje glavice crnog luka, par šargarepa i jedan celer i malo peršuna – idealan paket za pravljenje supe.


Koncept lidera-gubitnika

U ovoj strategiji na odabrane proizvode se stavlja jako niska cena, pod pretpostavkom da će kupac da kupi dodatne proizvode i da će se na taj način nadoknaditi gubici. Strategija se pokazala efikasnom u povećanju ukupne prodaje.

Primer: Postavili ste tezgu sa povrćem ispred kuće koja se nalazi pored prometnog puta i postavili ste znak na kome piše izuzetno niska i primamljiva cena bundeva. Kupci se zaustavljaju kako bi ih kupili ali takođe kupe i kilo breskvi, 2kg paprika.

Ovu strategiju poljoprivrednici mogu da koriste i kako bi stekli pristup novim tržištima.


Cena na veliko i cena na malo

Sa ovom strategijom daje se popust, odnosno kupca manje košta ako kupi veću količinu nekog proizvoda.

Primer: Poljoprivrednik prodaje kilogram graška po jednoj ceni ali, ako se kupac odluči za 3kg graška, cena će biti manja za 30%. Iako mu najverovatnije ne treba toliki grašak, mamac je bačen, a ako ima dovoljno novca i seti se (ili mu prodavac sugeriše) da grašak može da stavi u zamrzivač, kupac će se najverovatnije odlučiti za veću kupovinu.


Ovu strategiju poljoprivrednici mogu da koriste kada imaju velike količine proizvoda za prodaju na pretrpanom i konkurentnom tržištu.

Dobra, bolja, najbolja cena

Ovu strategiju karakteriše formiranje različitih cena za srodne proizvode ali se razlika u ceni pravi na osnovu potražnje ili atributa proizvoda.

Primer: Poljoprivrednik prodaje na tezgi jabuke i ima 3 različite vrste. Sve tri vrste jabuka imaju različite cene. Iako su slične po kvalitetu, jedne su manje, druge dve imaju veće plodove ali se jedna više traži, a druga manje.

Dobra, bolja i najbolja cena će omogućiti poljoprivredniku da se suprotstavi tvrdnji kupca da je proizvod preskup: „Ako vam je cena prve jabuke visoka, razmislite o naše druge dve sorte koje su isto ukusne i slatke“.

Izvor: Farmanddairy

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica