Svet poljoprivrede Prodavnica

Iz godine u godinu raste inostrana tražnja za vinima iz Srbije

U vinu je istina – govorili su još stari Grci i Rimljani u šestom veku pre nove ere, veličajući ovo alkoholno piće u narodnim izrekama i koristeći ga u verskim obredima i slavljima.

Ljubica Radan© Ljubica Radan

Božansko piće milenijumima služi kao insprijacija umetnicima širom sveta, i upotpunjuje obroke bilo da se služi kao aperitiv ili se konzumira tokom jela. Mnogi regioni u svetu su stekli popularnost upravo zahvaljujući ovom alkoholnom piću, a prema rečima Ljubice Radan, enološkinje, somelijerke i predsednice Vinske akademije Srbije, iz godine u godinu raste inostrana potražnja za vinima iz Srbije.

Prokupac – Povratak stare slave autohtonoj sorti Srbije

„Vino je stvar koja je živa i kojoj se uvek sa velikom pažnjom morate posvetiti kako biste uspeli da otkrijete njegove karakteristike. Kada iznova probate istu bocu vina, svaki put je nova priča. Sličnosti su evidentne, ali se uvek otkriju i neke nove arome, karakteristike koje krase to vino. Upravo to stalno traganje, spoznaja, neizvesnost novog gutljaja je ono što mi konstantno budi želju za novim saznanjima o toj čarobnoj kapljici čija popularnost ne jenjava vekovima“, rekla je Radan.

Vinogradar je jedna od najvažnijih osoba u celom procesu.

Prema njenim rečima za proizvodnju kvalitetnog vina neophodno je pre svega zdravo i kvalitetno grožđe.

Vrhunsko vino nije moguće proizvesti od lošeg kvaliteta grožđa. Zato je važno istaći da je vinogradar jedna od najvažnijih osoba u celom procesu stvaranja velikog vina. Njegova znanja, veštine, osećaj da u pravo vreme uradi sve potrebne operacije u vinogradu su jedna od esencijalnih stvari u stvaranju vrhunskog vina.  Potom dolazi na red znanje i iskustvo enologa koji nastavlja magiju stvaranja vina u izuzetno higijenskim uslovima koje moraju da poseduju svaki podrum, vinarija“, rekla je naša sagovornica.

Ona tvrdi da vino nije moda za neko određeno vreme. To je deo jedne kulture, posebno ako se radi o zemlji poput Srbije, koja ima izuzetno bogatu vinsku istoriju, te je samo potrebno obnoviti je, što se prema njenim rečima u dobroj meri već ćini.

Sve što treba da znate o sazrevanju grožđa

„Po mojim saznanjima, proizvodnja vina je iz godine u godinu sve veća. Verujem da bi država još većim udelom subvencija mogla da doprinese povećanju sadnje vinograda, a time i proizvodnji vina od domaćeg grožđa. Pored subvencija, mislim da nacionalni marketing, kojim se ističe autohtonosost, posebnost naših vina, može animirati još više poljoprivrednika da obnove svoje zasade, posade nove, a druge da se upuste u vinski biznis. Takođe, isticanje primera uspešnih vinara, ali i mladih vinarija koje su za kratak period osvojile mnoge znalce i ljubitelje vina, može biti odličan podstrek za povećanje proizvodnje“, istakla je Radan.

Kako tvrdi, manifestacije poput novosadskog Interfesta i druge koje služe za promovisanje vina i vinara uopšte su možda najvažnija stvar u približavanju vina većini. Prema njenim rečima, na ovakvim manifestacijama su mnogi zavoleli vino, mnogu su razbili stege i upustili se u mondenski svet vina, što je ključno za buđenje vinske Srbije. Takođe, vinski turizam ima veoma značajnu ulogu.

Čokoti © Ljubica Radan

„U samom početku obnavljanja vinske Srbije, mali broj vinarija je imao ponudu za obilazak njihovog podruma i degustaciju vina. To je išlo sa potražnjom. Kako se vinska priča širila u Srbiji, ali i van naših granica, sve je veći broj turista počeo da se interesuje i za vinske ture. Tako su i sami vinari počeli da grade objekte za tu nameru, te se taj broj drastično povećao u odnosu na desetak godina ranije, naglasila je predsednica Vinske akademije Srbije.

Ona dodaje da iz godine u godinu raste inostrana potražnja za našim vinima, a u tome veliki uticaj ima sve veći broj vrhunskih domaćih vina koja osvajaju velike medalje na svetskim ocenjivanjima, pa se saznanja o srpskim vinima šire sve dalje.

Šta treba da znate ako želite da izvozite vino

Svetsko tržište se zasitilo stalno istih ukusa, što nije umanjilo njihovu potražnju, ali je povećalo tražnju za novim vinskim regionima, koja nude autohtono, lokalno i drugačije.

Potencijal srpskih vina je velik, i uvek ima prostora za njegovo dalje korišćenje. Promovisanje vinske karte Srbije kroz različite manifestacije posvećene vinu i turističke ture, ključno je za upoznavanje, kako domaćih, tako i stranih ljubitelja ovog pića sa dugom i bogatom tradicijom srpskih vina.

Komentari