Cvećari teško dolaze do zarade

Sve je teže živeti od proizvodnje i prodaje cveća. Kupaca je sve manje, pa čak i ono malo što ih ima, cveće kupuje mahom nekim tužnim prilikama – za sahrane, pomene i zadušnice.

Orhideja © Pixabay

Na pančevačkoj Zelenoj pijaci ovih dana ima dosta cveća, ali fale kupci. Ljudi, na žalost sve ređe kupuju cveće zato što žele nekoga da obraduju, a sve češće kad baš moraju.

„Najviše ide za te tužne prilike koje su svakodnevne, sahrane, pomene, a sve manje za rođendane. Nešto za svadbe je išlo, al sad je to već kraj“, rekla je Zaga Stefanovski, prodavačica cveća.

Zašto cveće miriše?

Prodavcima zato ne cvetaju ruže čak ni kad uspeju da ih prodaju. „Pokrivamo se vikendnim prodajama koje su malo jače, a preko nedelje preživljavamo. Kad su u pitanju zadušnice tu se malo više izvlačimo na tu prodaju. Ako je neka porudžbina veća to nas pokriva, a ovako je svakodnevno samo životarenje, izjavila je Zaga.

Međutim, proizvođači se ne žale toliko iako ni njima ne ide baš sjajno. „Pošto se mi bavimo nekih sedam godina ovom proizvodnjom otkako smo krenuli da se bavimo time cena je ista. Znači, prolećni rasad je od 17 do 22 dinara već duže vreme. Hrizantema isto tako ne menja cenu, od 50 u minimalnim čašama do 150-200-300 u najvećim čašama. Cene su iste, a više ulažemo. Povećali smo ulaganjna i proizvodnju, ali se isplati“, saopštila je Ana Marija Holok Pejić, proizvođač cveća.

Sve što niste znali o jesenjim vrstama cveća

Ana Marija i njen suprug proizvedu do 50.000 biljaka po sezoni, i ne koriste nikakvu budžetsku pomoć. Od toga ne žive luksuzno, ali imaju za osnovno.

„Bitno je ne zavisiti ni od koga, raditi nešto svojim rukama i steći. Ništa posebno, ali ako mislite na neke godišnje odmore 10-15 dana na moru, to je sasvim dovoljno, dodala je ona. Ona kaže da im konkurencija. pa čak ni ona iz uvoza ne smeta, jer se oslanjaju na kvalitet svog cveća i zato imaju dugogodišnje stalne kupce.

Izvor: RTV

Komentari