Kako nastaje KISELI KUPUS u Futogu?

Proizvodnja na tradicionalni način i dalje odoleva modernim trendovima u kojima se danas podrazumeva korišćenje aditiva i drugih hemijskih supstanci.

Kiseli kupus svakako je jedan od proizvoda čiji se način proizvodnje nije menjao vekovima a receptura je ostala ista, on se proizvodi na potpuno prirodan način i to samo uz dodatak vode i kuhinjske soli.

Mi smo posetili porodicu Ćulum iz Futoga koji preduzetnički duh gaje još od 1979. godine i pokušali za Vas da otkrijemo u čemu je tajna njihovog uspeha.

Njihov futoški kiseli kupus stigao je na sve kontinente pa čak i do Australije a kako su počeli objašnjava nam Radivoj Ćulum, druga generacija porodičnog gazdinstva Ćulum.

Podrška porodice ključna je u razvoju svakog malog biznisa tako je bilo i u ovom slučaju

Porodično gazdinstvo Ćulum svoj uspeh pored vrednog rada, ličnog zalaganja i odricanja duguje i udruženju Futoški Kupus, u kojem je od osnivanja, i napora koji su članovi udruženja u pretekle decenije da bi Futoški kupus bio danas tu gde jeste, možda i najpoznatiji prehrambeni domaći brend.  Udruženje Futoški Kupus prvi je nosilac markice geografskog porekla proizvoda u Srbiji i svake godine sertifikuje svoju proizvodnju na oko 50 hektara. Upravo ta sertifikovana proizvodnja čini baznu sirovinu za preradu porodičnog gazdinstva Ćulum.

Koliko je bitan kvalitet sirovina odnosno samog kupusa u ovom slučaju za dalju preradu saznajemo direktno od proizvođača koji već više od decenije proizvodi futoški kupus u ataru sela Futog i aktivno je učestvovao i u izradi elaborata kao član udruženja Futoški kupus.

Institut za prehrambene tehnologije u Novom Sadu podrška je malim proizvođačima i čitav jedan segment instituta radi na podizanju njihovih kapaciteta. Tradicionalni načini proizvodnje isključuju upotrebu savremenih dodataka hrani i to je upravo dodatna vrednost njihovih proizvoda. I u slučaju izrade elaborata i zaštite geografskog porekla udruženje Futoški kupus imalo je podršku od strane instituta.

Sertifikacija proizvodnje sirovine u ovom slučaju svežeg kupusa  samo je prvi korak u proizvodnji futoškog kiselog kupusa, potrebno je uvesti standarde kao što su HACCP, ISO.

Minimumi da bi jedan poljoprivredni proizvodjač koji se odluči da bavi preradom kupusa i da finalizuje proizvod nisu striktno propisano ali postoje određena pravila koja se moraju poštovati a koja će garantovati bezbednost proizvoda

Inovativnost i kreativnost su veoma važne osobine koje jedan preduzetnik mora da poseduje, osluškujući tržište on se njemu prilagođava i samo preko interakcije sa kupcima može znati koje su njihove potrebe i šta tržište traži…

Svakako da postoje i određeni standardi koje je potrebno ispoštovati a tiču se objekata koji su namenjeni preradi kupusa, kao i dobra proizvođačka praksa.

Marketing je veoma bitna stavka u prodaji proizvoda i to je u mnogome pomoglo pozicioniranju porodičnog gazdinstva Ćulum i tome se poklanja velika pažnja.

S obzirom na proizvodnju od 1000 tona kiselog kupusa distribucija i logistika su podjednako važne stavke u poslovanju jednog preduzetnika jer je potrebno obezbediti skladištenje proizvoda i u svakom momentu imati količine ali i kontinuitet u isporuci kupcima

Savet i preporuka svim poljoprivrednicima stiže od strane nauke odnosno Instituta za prehrambene tehnologije u Novom Sadu.

Ovaj preduzetnik savetuje svima koji se odluče za proizvodnju kiselog kupusa da budu strpljivi i da postepeno osvajaju tržište.

              

Komentari