Poljoprivredne zadruge Euralis i Maisadour razmatraju plan za spajanje dve zadruge i stvaranje nove zadruge za podršku poljoprivrednicima i regionima u jugozapadnoj Francuskoj.
U pozadini dalekosežnih promena, povećane konkurencije, ponavljajućih kriza i ključne potrebe da se poveća vrednost koju farmeri dobijaju za svoj rad i proizvodnju, cilj koji podupire diskusije je da se pruži bolja podrška i promocija regionalnih poljoprivrednih sektora.
Možda vas zanima
Stvaranjem kooperativnog čvorišta na jugozapadu koji ima koristi od nove veće veličine i kombinovanih resursa, projekat bi, ako bi uspeo, imao za cilj da ispuni niz ključnih ciljeva:
• pružiti farmerima članicama lokalnu podršku i poboljšane usluge kako bi se pomoglo u razvoju održive poljoprivrede sa visokom dodatom vrednošću, nudeći atraktivnu naknadu za sektor biljnog i životinjskog porekla u kombinaciji sa razvojem obnovljivih izvora energije;
• promovisati i razvijati sektore koji su ugrađeni u regione jugozapadne Francuske sa proizvodnjom koja zadovoljava potrebe potrošača i klijenata;
• udruživanje ljudskih, finansijskih i industrijskih resursa kako bi se ojačao kolektivni učinak i otvorile nove mogućnosti za ulaganje u svoje poslovanje.
Dve grupe, sa veoma sličnim iskustvom i komplementarnom stručnošću, formiraće sindikat kao ravnopravni partneri. Dva upravna odbora će se spojiti i formirati jedinstven odbor koji će garantovati trajnu i uravnoteženu zastupljenost dve sadašnje zadruge, kao i sve proizvodnje i svake oblasti u kojoj ove dve grupe danas posluju.
Projekat će postati stvarnost tek kada prođe kroz nekoliko faza, uključujući: prijavu i odobrenje regulatora konkurencije, finansiranje projekta, informisanje i konsultovanje predstavnika zaposlenih i konačno odobrenje od strane generalnih skupština obe zadruge.
Nikakvi povezani procesi integracije ili promene u organizaciji neće se desiti pre nego što se sve ove faze završe, a najranije 2026. godine. U međuvremenu, dve zadruge nastavljaju da realizuju svoje strateške planove i obavezuju se da će održavati otvoren dijalog sa svim zainteresovanim stranama i pružati im transparentne informacije kako projekat napreduje.
„Naše dve zadruge bi pokazale svoj kapacitet da rade zajedno i unaprede učinak farmi, kao i naše nizvodne industrijske i komercijalne aktivnosti“, kaže predsednik Euralis-a Kristof Kong.
“Situacija sa kojom se trenutno suočavamo jača našu želju da ujedinimo naše snage kako bismo izgradili budućnost poljoprivrede u jugozapadnoj Francuskoj. Imamo zajedničku sudbinu i želimo da stvorimo zadrugu koja je zaista potrebna našim poljoprivrednicima.”
Predsednik Maisadour Daniel Peiraube veruje da bismo “zajedno mogli da budemo jači glas za naše regione i stručnosti koje su komplementarne u mnogim aspektima. Iako se oboje suočavamo sa sve koncentrisanijim konkurentima i kupcima, zajedno bismo stvorili nove mogućnosti sa većom dodatnom vrednošću za farmere. I bili bismo bolje opremljeni da privučemo mlade farmere koji će doprineti francuskoj hrani na jugu”.
KONTAKT ZA ŠTAMPU:
• Branislav Savić: [email protected]
O Euralis-u:
Zadruga Euralis, sa svojim dubokim nasleđem, podržava poljoprivrednike na jugozapadu Francuske u sakupljanju i komercijalizaciji njihove biljne i životinjske proizvodnje od 1936. Njena stručnost se proteže na istraživanje, proizvodnju i marketing sertifikovanog semena sa svojim renomiranim brendovima, Lidea i Caussade Semences Pro. Grupa unapređuje lokalnu proizvodnju kroz svoje amblematične brendove: Maison Montfort i Rougie za foie gras i proizvode na bazi patke, Stalaven za ketering rešenja za lokalne prodavnice i Teyssier za poslastice. Takođe održava prisustvo u maloprodajnoj distribuciji sa prodavnicama Point Vert i promoviše kratke lance snabdevanja kroz „La Table des Producteurs“. Sa prometom od 1,57 milijardi evra u 2024. godini, Euralis okuplja 5.400 farmera i 4.900 zaposlenih u 16 zemalja. Njen model saradnje i diversifikacija čine ga ključnim igračem u ekonomskom i društvenom razvoju ruralnih područja.
O Maisadour-u:
Od 1936. godine, Maisadour je bila posvećena zadruga na jugozapadu, stavljajući ljude i živa bića u centar svojih briga za održivu poljoprivredu, hranu i društvo. Maisadour razvija sektore izvrsnosti koji ispunjavaju očekivanja potrošača da unapredi proizvodnju svojih farmera u Francuskoj i u 50 zemalja. „U Maisadour-u zajedno radimo na uspehu naših članova i gradimo budućnost naših teritorija.” Grupacija, strukturisana oko poljoprivrednih, semenskih i prehrambenih aktivnosti, prodaje gurmanske proizvode pod brendovima Delpeyrat i Comtesse du Barry i živinu pod brendovima St SEVER i Marie Hot. Kao istorijska zadruga u departmanu Landes, Maisadour okuplja 5.000 farmera i preko 4.300 zaposlenih u 13 zemalja, generišući promet od 1,47 milijardi evra.
Sponzirisana objava – LIDEA
Komentari