Posetioci kragujevačkog Sajma turizma više zainteresovani za zimnicu nego za aranžmane

Posetioci kragujevačkog Sajma turizma više zainteresovani za zimnicu nego za aranžmane

U Kragujevcu je proteklog vikenda završen osmi Međunarodni sajam turizma i seoskog turizma. Istovremeno, u halama Šumadija sajma održan je i četvrti Sajam zimnice za koju je vladalo daleko veće interesovanje posetilaca od rezervacije aranžmana za zimovanja i letovanja.
 

Izlagači na Sajmu zimnice u Kragujevcu - © Foto: Biljana Nenković

 

Pravljenje zimnice u Šumadiji postala je prava mala industrija u kućnim radionicama od koje domaćini mogu dodatno da zarade preko zime, kad se vrate sa njiva i kad nema „živog novca“. Usput, odlasci na sajmove za njih su svojevrsni izlasci na kojima vide šta drugi rade, šta ima prođu, kolike su cene. Kažu, korisnije je nego sedeti kod kuće.

Većina izlagača zimnice još ispipava tržište u Šumadiji, ali su bili iznenađeni potražnjom. Biljana Ostojić iz sela Banje kod Aranđelovca kaže da najbolju prođu ima turšija, ajvar i slatka.
 

Slatko od jagode - © Foto: Biljana Nenković

Mislili smo da neće biti tolika potražnja u Kragujevcu, s obzirom na to da ovde žene redovno same ostavljaju zimnicu. Međutim, bilo je dosta kupaca“, kaže Biljana.

Kupci pak kažu da su zbog tankih novčanika preskočili punjenje polica u špajzu. Za kompletnu zimnicu morali su da odvoje sumu novca „na gomili“. Tako je možda malo skuplje, ali kupuju samo ono što im trenutno treba. Na taj način izbegavaju trošenje para na nešto što njihovi ukućani ne bi ni pojeli.
 

Mislili smo da neće biti tolika potražnja u Kragujevcu, s obzirom na to da ovde žene redovno same ostavljaju zimnicu. Međutim, bilo je dosta kupaca.

Svako kaže želju, šta mu se jede i to kupimo. Ranije smo dosta novca trošili na veliku količinu povrća i voća u sezoni i kada sve preradite i platite struju, dođemo do iste računice. Sada nam bar ne ostaje krajem zime desetine tegli nečega što niko neće da jede. Ukućani se jednostavno, posle jedne-dve tegle zasite“, objašnjava svoje razloge Milica Rosić, kupac na Sajmu.

Zimnica je u redovnoj ponudi seoskih domaćinstava koja se u Šumadiji bave turizmom. Ima ih preko 20 registrovanih. Direktorka Turističke organizacije u Kragujevcu, Snežana Milisavljević, kaže da je za prvih osam meseci ove godine zabeleženo stotinu dolazaka i preko 200 noćenja.
 

Sajam zimnice u Kragujevcu - © Foto: Biljana Nenković

Mislim da je taj broj daleko veći jer nisu sva noćenja registrovana. Ali važno je da naši domaćini rade i da gosti dolaze u Šumadiju. Jer, gosti ne spavaju samo u domaćinstvu. Oni kupuju hranu sa gazdinstava, zimnicu, sir, kajmak, meso. I to je u stvari cilj“, naglašava Snežana Milisavljević.

Izlagači zimnice u Kragujevcu, kao i proteklih godina, nisu plaćali kotizaciju za Sajam. Organizatori su smatrali da bi njihova ponuda bila dobar dodatak koji nude posetiocima Sajma turizma i seoskog turizma. Ali, dogodilo se da „dodatak“ ove godine nadmaši ostale ponude.

Sagovornici:
Biljana Ostojić, selo Banje
Milica Rosić, Kragujevac
Snežana Milisavljević, direktorka TO Kragujevac

Foto: Biljana Nenković

 

 

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica

.