12 koraka za pokretanje unosnog biznisa u ruralnom turizmu

12 koraka za pokretanje unosnog biznisa u ruralnom turizmu

Seoski turizam može biti veoma pogodno tlo za započinjanje unosnog biznisa. A kada imate ideju i registrovano gazidinstvo možete se fokusirati na ostale detalje koji su potrebni. U ovih 12 koraka saznajte koja je tajna uspeha za razvoj turizma u ruralnim područjima.

Salaš 137 - © Agromedia 

Za pokretanje biznisa u ruralnom turizmu neophodno je sledeće:

1. Saznajte šta to vaši klijenti žele. Vaš biznis će se razlikovati od toga da li oni žele da vide, osete, kupe, nauče, ili steknu svest o očuvanju prirodnih i kulturnih dobara, ili jednostavno samo žele da uživaju.

2. Pronađite partnere za proizvode ruralnog turizma. Dakle nisu vam dovoljni samo hotelijeri i kompanije koje obezbeđuju transportne usluge već i određeni spa centri, vinarije, mala preduzeća koja se bave prodajom suvenira i zanatske radnje, muzeji, biblioteke, proizvođači organske hrane i druge.

 PROČITAJTE JOŠ:

> Srbija – zemlja seoskog turizma i srdačnih domaćina

> Tajna uspeha seoskog turizma leži u prirodnim lepotama


> Recept za uspeh seoskog turizma: Gost mora da oseti kako izgleda život na selu

3. Odredite prostorni okvir za vaš proizvod. Morate odlučiti da li je to samo vaša zemlja, region, neka druga destinacija, zatim da li je reč o banjskom mestu, gradovima, ili su to mesta gde se održava neka posećena manifestacija.

4. Pronađite nešto više u okviru proizvoda da biste dobili dodatnu vrednost. To mogu biti pešačke staze u prirodi namenjene za branje lekovitog bilja i gljiva, gastronomija na tradicionalni način, ponuda suvenira,  tradicionalni zanati, ili narodno graditeljstvo.


5. Obezbedite vaš proizvod kvalitetnom infrastrukturom. Bez dobre infrastrukture, vaš proizvod neće biti spreman za tržište. U skladu sa infrastrukturom možete ponuditi smeštaj, ishranu, transport, vodiče i animatore.

Salaš 137 - © Agromedia



6. Definišite tržište.
Za uspeh u pokretanju biznisa u ruralnom turizmu potrebno je da vaš jednistveni proizvod bude na listi 10 najpoželjnijih destinacija u okviru zemlje ili regiona koji bi svako želeo da poseti.

7. Pozicionirajte proizvod na tržištu. Postavlja se pitanje da li želite da vaš proizvod postane brend na tržištu. Ako to želite onda morate igrati na kartu atraktivnosti i autentičnosti proizvoda na tržištu.

8. Reklamirajte i promovišite vaš turistički proizvod. Veoma je važno da svuda i svim sredstvima reklamirate vaš proizvod. Najjeftinije opcije da to uradite je putem interneta i društvenih mreža.

9. Budite inovativni.  Vodite računa o tome da im date dodatne informacije i sadržaje, reklame, popuste.

10. Budite odgovorni. Svaki proizvod seoskog, odnosno ruralnog turizma trebalo bi da pormoviše kulturu i način života ljudi u zemlji u kojoj se taj proizvod nalazi.

Salaš 137 - © Agromedia


11. Mislite na budućnost.
Moramo unapred razmišljati o tome šta ćemo ostaviti budućim generacijama, da li je naš proizvod održiv i da li obezbeđuje koristi za svoje proizvođače i potrošače na duži vremenski rok. Kako će on izgledati i da li može opstati u narednih 20 godina.

12. Promovišite proizvod. Razmislite kako mogu potencijalni turisti da saznaju za objekat i usluge koje pružate.  Kao i ko će (ili ko treba) da promoviše moje domaćinstvo. To su pre svega nosioci promotivnih aktivnosti: turističke organizacije – TO (lokalne, regionalne ili TOS) kao i turističke agencije.

Autor: Dragana Jelić, master menadžer, PSSS Kragujevac

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica