Naučnici dokazali: Pečurke sa roštilja najzdravije

Naučnici dokazali da su grilovane pečurke najzdravije - © Pixabay

Verovatno ste se oduvek pitali na koji način bi trebalo da pripremate pečurke, a da pritom one zadrže punoću ukusa i vitamine. Tim istraživača iz Tehnološkog i istraživačkog centra za pečurke u La Rioji došao je do nekih veoma važnih otkrića kada je reč o pripremi pečuraka.

Pečurke, kao i biljke i životinje, imaju vrlo specifičnu kombinaciju nutritivnih vrednosti. One u osnovi nemaju ni masti ni kalorija, ali su vrlo bogate proteinima i imaju široku lepezu vitamina i minerala (vitamin B2, niacin, mangan, riboflavin, kalijum i cink). Međutim, svima nam je poznato da kada se bilo koji proizvod izloži toploti, on u potpunosti menja svoj nutritivni sastav.

Nova istraživanja koja su sprovedena na nekoliko najpopularnijih vrsta pečuraka, uključujući šampinjone, šitake i bukovače, pokazala su neverovatne rezultate. Naime, sve ove vrste gljiva prošle su kroz četiri različita načina pripreme: duboko prženje, ključanje, pripremu u mikrotalasnoj i roštiljanje. Na osnovu ovog eksperimenta istraživači su saznali prilikom kog načina pripreme su pečurke sačuvale najviše hranljivih materija.2

Naravno, postoji veliki broj drugih načina za njihovu pripremu. Neki od njih su prženje u tiganju, pečenje ili dinstanje. Međutim, od onih metoda koje su testirane, roštiljanje i pripremanje pečuraka u mikrotalasnoj pokazalo se kao najbolje.

Istraživači su ustanovili da prilikom takvih priprema nije došlo do nekog značajnog pada vitamina ili minerala. Isto tako, oni nisu došli ni do saznanja o bilo kakvom povećanju sadržaja antioksidanasa u odnosu na sirovu gljivu. Istraživači takođe smatraju da je i te kako prihvatljivo ukoliko odlučite da dodate malo ulja na pečurke pre samog pečenje.

Jedno je sigurno, svi volimo grilovane pečurke, ali koliko vas zapravo priprema pečurke u mikrotalasnoj? Možda je vreme da i to probate.

Komentari