DOMAĆA PROIZVODNJA: Porodično proizvode džem, ajvar i sokove

DOMAĆA PROIZVODNJA: Porodično proizvode džem, ajvar i sokove

Branislava Čolak sa svojom porodicom proizvodi domaće proizvode po tradicionalnoj recepturi. Svi džemovi, ajvari i sokovi nastaju od domaćeg voća i povrća, a pored te proizvodnje bave se i uzgajanjem lešnika. Svoj biznis nazvali su Ekotajna, a u nastavku otkrijte više o ovim ukusnim tajnama.

video

Ova vredna porodica i te kako ima čime da se pohvali. Slani i slatki program čine brojni zdravi i prirodni proizvodi. Tako su njihovi hladno ceđeni sokovi bez dodatka šećera i vode, a sadrže samo voće i povrće.

“Od slatkog programa imamo džemove sa belim šećerom i fruktozom. A od slanog – blage i ljute ajvare, ljutenicu, lovačku salatu i barenu papriku.”, kaže Branislava.

U proizvodnji su glavne Branislavina svekrva, tetka i mama.

“One su glavne kuvarice, a suprug, dever i ja uskačemo po potrebi oko organizacije.”

branislava-čolakBranislava Čolak - ©Agromedia

Da li je sirovina domaća proizvodnja?

Većina sirovine koju koriste je domaća proizvodnja, a određeni deo otkupljuju od prvih komšija. Tako je svaki delić proizvoda prirodan.

Ajvar spremaju od isključivo crvene paprike koja se peče i ljušti. Ljuti prave samo od pečene paprike, a u blagi dodaju i patlidžan.


Sve te recepture nasledili su od svojih baka i prabaka, i pripremaju ih domaćinski – ručno, pomoću šerpe i šporeta.

“Krenuli smo od male prostorije gde je bila jedna šerpa i jedan špret. Vremenom smo se razvijali pa sada koristimo više šerpi. Ne koristimo mašine, sve se radi ručno.”, otkriva Branislava.

Jedina mašina koju koriste, jeste ona koja im pomaže da pasterizuju sok. Za sve ostale proizvode, alati su isključivo vredne ruke. Stoga ne čudi što svaki proizvod ima domaćinski, najlepši ukus.


ajvar-ekotajnaEko tajna proizvodi, ajvari - ©Agromedia

Kakvo je tržište za domaće proizvode?

Ekotajna zakoračila je u poslovanje nedavno, 2019. godine, te još uvek istražuju tržište. Trenunto najveći broj proizvoda prodaju svojim prijateljima i poznanicima, koji zatim upućuju svoje prijatelje na njih.


Takođe, još uvek umereno koriste društvene mreže za reklamiranje, ali u planu je i dodatni marketing.

Kada je reč o isplativosti koju nudi domaća proizviodnja i mali biznis sa fokusom na njoj, verovatno je da će u izvesnom trenutku on biti glavni izvor prihoda.

“Sada smo još uvek u razvoju i ulaganju, tako da verujem da će kroz neko vreme moći od toga lepo da se živi.”, zaključila je naša sagovornica.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica