Kompanija „Syngenta" predstavila nove hibride lubenica

Kompanija „Syngenta" predstavila nove hibride lubenica

U hotelu „Hill“ u Jagodini, u organizaciji kompanije „Syngenta”, ove nedelje govorilo se o lubenicama. Prezentaciji je prisustvovalo više od 100 proizvođača iz cele Srbije. Njima su stručnjaci iz kompanije objasnili sve o novim zahtevima tržišta, najsavremenijim tehnologijama i svemu što prati proizvodnju lubenice.

 

Jorgos Kontosfiris, menadžer kompanije „Syngenta” za jugoistočnu Evropu za vrežaste kulture, najpre je prisutne proizvođače upoznao sa tržištem lubenica i predstavio zemlje koje su najvažniji proizvođači. U ovom trenutku u Srbiji se lubenica gaji na oko 5.000 hektara, što je znatno manje nego ranijih godina. Ipak, Jorgos smatra da proizvođači u našoj zemlji imaju dobru perspektivu.

Jorgos Kontosfiris, menadžer kompanije Syngenta za jugoistočnu Evropu za vrežaste kulture objasnio nam je: “Srbija je jako bitno tržište za lubenice, a i potrošači znaju koje lubenice su dobre. Vaša zemlja je tradicionalno tržište za ove proizvode. Prošle godine shvatili smo da smo izgubili u Srbiji, jer se proizvodnja smanjila iz dva razloga. Prvo, nije bilo izvoza, a drugi razlog je što se lokalna potrošnja smanjila.
 

Lubenica u polju - ©Agromedia  

Ideja je da se u Srbiju donesu novi hibridi, sa boljim ukusom, da bi se ljudi podstakli da više konzumiraju lubenicu. Druga ideja je da se pomogne ljudima da razumeju koristi marketinga i kako da bolje promovišu proizvodnju. Uz to, mi želimo da naučimo poljoprivrednike i prodavce da rade kao u ostalim zemljama koje spadaju u velike proizvođače lubenica“, rekao je on.

To je proizvod koji srpski poljoprivrednici znaju da gaje i tu nema problema, ali trgovina je onaj deo u kome možete još mnogo da napredujete. Sa novim hibridima kao što je mirsini, koji imaju bolji ukus i lepšu boju, bolje ćete se predstaviti i na tržištu”, istakao je gospodin Jorgos.
 

Jorgos Kontosfiris, menadžer kompanije Syngenta za jugoistočnu Evropu - ©Agromedia  


„Lubenice u južnim zemljama, poput Turske i Grčke, dolaze na tržište ranije, a onda kako vreme prolazi priliku moraju da iskoriste centralne zemlje (kao što je Srbija) i one severnije, jer tada njihovi proizvodi sazrevaju i dolaze na tržište. Velike lubenice i dalje postoje na nekim tržištima, ali više za lokalnu upotrebu. Ako je lubenica prevelika, porodica ne može da je pojede. Zato se najviše koriste one koje su teške 7 do 8 kilograma. Kada je reč o mini-lubenicama, one se više traže u zapadnim zemljama, gde se i reklamiraju“, dodao je on.


U Srbiji se traže nešto veće lubenice, koje su prihvatljivije za moderne porodice. Ovo je balkansko tržište i trebalo bi da ga se držite. Pokušaćemo da objasnimo koji su trendovi u Evropi, šta rade zemlje oko nas, zatim ćemo govoriti o hibridima koje donosimo na vaše tržište, a treća celina je o rudstoku, odnosno, podlozi na kojoj se kalemi željeni hibrid. Želimo da ovim predavanjima pomognemo poljoprivrednicima da bolje i više napreduju“, zaključio je gospodin Jorgos.
 

Ova kuća ima dobro seme, pa je dobar bio i naš rod. Lubenice imaju veliki procenat šećera, a to je ono što tržište traži – kvalitetne, slatke i zrele lubenice, sa tankom korom.


Direktora kompanije „Agrostar”, koja je i zvanični distributer „Syngentinih” hibrida povrća, Mihajla Dorića, upitali smo koji je bio cilj organizovanja jednog ovakvog skupa.

Mihajlo Dorić, direktor kompanije „Agrostar”, ispričao nam je: „Ovoga puta ‘Syngenta’ je odlučila da predstavi dva nova hibrida koji neće tako brzo doći na tržište. Ipak, bitno je da proizvođači čuju iz prve ruke šta nudi naša firma, ali i šta traži evropsko tržište. ‘Syngenta’ sa ta dva hibrida već ima neka komercijalna iskustva i rezultati su više nego pozitivni. Zato Srbija, kao značajni proizvođač lubenica u regionu, ima šansu da izađe na evropsko tržište sa kvalitetnim hibridima“.
 


Lubenica - ©Agromedia  


„Drugi deo prezentacije odnosio se na kalemljenje lubenica. Ovo nije ništa novo, ali se na našim prostorima kalemljenje retko praktikuje, iako su ljudi svesni da kalem može da im spasi proizvodnju. Zbog toga je i kolega Jorgos došao iz Grčke, da im detaljno objasni sve o tome i da istakne da uz kalemljenje može da se dobije i bolji kvalitet lubenica i veći prinosi
“, dodao je gospodin Dorić.

Nakon završetka predavanja, iako ih je u restoranu hotela čekao ručak,  proizvođači  lubenica nisu žurili. Želeli su da iskoriste priliku i stručnjacima postave pitanja.
 

Predstavljanje tržišta lubenice - ©Agromedia 

Acu Miloševića, proizvođača lubenica, upitali smo kako je zadovoljan saradnjom sa kompanijom „Syngenta”.

Sa kompanijom nam je super saradnja. Oni nas obilaze, nude nam dobro i kvalitetno seme svake godine, pa sarađujemo zaista dugo. Ja proizvodim lubenice već 30 godina. Pre toga proizvodio ih je moj otac, a pre njega deda. Dakle, imamo zaista dugu tradiciju u ovom poslu i uvek smo sa dobrim lubenicama izlazili na tržište i to širom Srbije“, ispričao nam je Aca Milošević.

Na kraju, mogu još da kažem da nije slučajno što smo odlučili da sarađujemo sa ‘Syngentom’. Ova kuća ima dobro seme, pa je dobar bio i naš rod. Lubenice imaju veliki procenat šećera, a to je ono što tržište traži – kvalitetne, slatke i zrele lubenice, sa tankom korom.”

„Od hibrida bih izdvojio top gun i constellation, jer su se oni najbolje pokazali u našem kraju. Mi smo ove godine parcele pripremili, ali seme još nismo. Videćemo sada šta nam ‘Syngenta’ nudi, pa ćemo se opredeliti za neke sorte ove kompanije“, rekao je Aca Milošević, iz sela Rečka kod Negotina.

Sagovornici:
Jorgos Kontosfiris, menadžer kompanije „Syngenta” za jugoistočnu Evropu
Mihajlo Dorić, direktor kompanije „Agrostar”
Aca Milošević, proizvođač lubenica iz sela Rečka kod Negotina.

 

    

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica