Kako inflacija utiče na tržište svežeg voća i povrća?

Kako inflacija utiče na tržište svežeg voća i povrća?

Visoka inflacija ove godine karakteriše evropsko tržište svežeg voća i povrća. Na primer, troškovi proizvodnje i logistike su povećani zbog rata u Ukrajini. Inflacija će uticati na buduća kretanja na evropskom tržištu voća i povrća, a visoke stope inflacije uzrok su sledećih trendova.

voće i povrće inflacija

Trend 1: Lokalna hrana postaje nova normala

Tokom pandemije COVID-19, sve je više potrošača prešlo na lokalno voće i povrće. A pošto vozarine ostaju visoke 2022. godine, nastavlja se trend da se jede više lokalne hrane. Ali, samo ako Evropa može da poveća svoju proizvodnju, što bi moglo biti izazov zbog klimatskih promena. Ovaj trend je prilika za izvoznike iz Evrope da isporuče pristupačne proizvode.

Trend 2: Potrošači su svesni svoje potrošnje

Potrošači više vode računa o tome koliko troše na namirnice jer je sveže voće i povrće poskupelo. Dakle, pristupačno voće i povrće dobijaju tržišni udeo u odnosu na premium i proizvode visoke vrednosti. Ova promena ima sledeće posledice:

  • potrošači kupuju češće voće i povrće, kao što su jabuke;
  • potrošači kupuju manje sitnog i kvarljivog egzotičnog voća i povrća i organskih proizvoda; i
  • potrošači kupuju pristupačne organske proizvode samo kada je cena slična neorganskom voću i povrću.

Trend 3: Sve veći jaz između napretka dobavljača

Potreba za efikasnošću kako bi proizvodi bili pristupačni povećava se zbog inflacije i pokreće tehnološki razvoj. Veće kompanije sa više novca mogu investirati u:

  • poljoprivredne inovacije;
  • mehanizaciju; i
  • razvoj novih sorti.

Kao rezultat toga, jaz između ovih kompanija i malih dobavljača mogao bi se povećati. Dakle, manji dobavljači moraju da se integrišu sa drugim kompanijama ili da se specijalizuju za manje uobičajeno voće i povrće.

inflacija povrće voće

Trend 4: Veza između održivosti i inflacije

Ispunjavanje zahteva za ekološke standarde i očekivanja potrošača o održivom proizvodu povećavaju troškove za proizvođače. A to može dodatno povećati inflaciju. Zatim, veliki trgovci imaju dominantniji položaj zbog inflacije, a lanci supermarketa su među najkonkurentnijim kanalima. Ali oni takođe moraju da ispune najviše zahteve kada su u pitanju (novi) održivi standardi, kao što su:

  • GlobalG.AP;
  • SMETA certifications; i
  • Rainforest Alliance.

A to znači da će i potrošači plaćati veće cene.


Dobavljači moraju uvek da budu upozoreni na razvoj tržišta i da se postaraju da su među najboljim dobavljačima kroz:

  • efikasnost;
  • saglasnost;
  • partnerstva;
  • specijalizaciju; i
  • dobro organizovan lanac snabdevanja.

 

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica