U okviru 92. Međunarodnog sajma poljoprivrede u Novom Sadu, održan je centralni događaj strateškog partnera ovogodišnjeg sajma – Italije, pod nazivom ,,Razmena inovacija – uloga zadruga u savremenoj poljoprivredi”. Organizator skupa bila je beogradska kancelarija Italijanske agencije za spoljnu trgovinu ITA (ICE) u saradnji sa Zadružnim savezom Vojvodine, uz učešće predstavnika italijanskih i srpskih institucija, poljoprivrednih organizacija i eksperata iz oblasti agrara.
Strateški partner i modeli koji spajaju inovaciju i održivost
Direktor beogradske kancelarije ICE, Antonio Ventreska, istakao je važnost italijanske ekspertize u poljoprivredi. Italijanske kompanije prednjače u primeni najsavremenijih tehnologija u agraru, od precizne poljoprivrede do upotrebe veštačke inteligencije u obradi zemljišta, istakao je Ventreska. Takođe je ukazao na izazove sa kojima se suočava srpska poljoprivreda, među kojima je i generacijska smena u agrarnom sektoru, što zahteva novi način organizacije proizvodnih procesa.
Možda vas zanima
Italija se pozicionira kao strateški partner, nudeći model koji spaja inovacije, efikasnost i održivost. Ključna vizija je razvoj kooperativne saradnje duž čitavog proizvodnog lanca u poljoprivredno-prehrambenom sektoru, poručio je Antonio Ventreska.
Ataše za nauku italijanske ambasade u Beogradu, Lučano Katani, objasnio je važnost saradnje Italije i Srbije koja se potvrđuje kroz zajedničke projekte u oblasti poljoprivrede. ,,Mi imamo zajedničke projekte koji imaju ciljeve u okviru sektora poljoprivrede. Imamo šesnaest novih projekata koji su krenuli, a od toga pet su strateški, a dva su vezana za poljoprivredu, i to jedan za veštačku inteligenciju, a drugi za nanotehnologiju u poljoprivredi. Tako da kroz ova dva projekta još jednom potvrđujemo interesovanje za poljoprivredni sektor u Srbiji”, objasnio je Katani.
Šesnaest kompanija iz Italije ove godine izložilo je svoje proizvode, ali teme mnogih razgovora odnosile su se i na zadrugarstvo, a direktor italijanske kooperative CAB Campiano Klaudio Macoti istakao je oblasti u kojima vidi potencijale saradnje.
,,Mogli bismo svakako da ponudimo metode upravljanja zemljištem, različite tehnologije, kako poboljšati održivost, upravljanje širim teritorijama i razne tehnologije gajenja različitih useva, u zavisnosti od toga koji poljoprivrednik šta gaji”, naveo je Macoti.

Italija – uzor za zadrugarstvo
Generalni direktor Novosadskog sajma Slobodan Cvetković je naglasio da je ovaj sajam jedan od najvažnijih agrarnih događaja u regionu, gde se spajaju inovacije i praksa, što potvrđuju i brojne sajamske aktivnosti Italije, strateškog partnera sajma.
,,Što se tiče saradnje sa Italijom, ona je jedna od najznačajnijih naših ino-partnera. To su ozbiljne milijarde koje se razmenjuju između naše dve zemlje. Mislim da je čak u jednom trenutku bila drugi i u jednom trenutku treći najznačajniji trgovinski partner.
Što se tiče Novosadskog sajma i 92. Međunarodnog poljoprivrednog sajma – trinaesti uzastopni nastup Italijana. To znači da oni procenjuju da je Međunarodni poljoprivredni sajam ozbiljan komunikacijski kanal, putem koga oni mogu da se obrate tržištu ne samo Republike Srbije, nego i čitavom regionu”, istakao je Cvetković.
Kako je Cvetković naglasio, tokom trinaest godina saradnje, odnosi sa Italijom prošli su kroz nekoliko faza – od zemlje prijatelja, preko partnera, do strateškog partnera u ovoj godini. On je istakao da će, u svetlu činjenice da su Ujedinjene nacije ovu godinu posvetile zadrugama, panel na tu temu biti važna prilika da se italijanski model udruživanja prenese i na naše prostore.
Cvetković je posebno ukazao na to da je Italija jedna od najpoznatijih zemalja kada je reč o zadrugarstvu – ne samo u poljoprivredi, već i u oblasti bankarstva i socijalnih delatnosti – što ovaj panel čini izuzetno značajnim za domaće poljoprivrednike i dalji razvoj zadruga u Srbiji.
Ovaj seminar je bio dragocena prilika za razmenu znanja i iskustava, okupivši brojne poljoprivrednike, zadrugare, eksperte iz različitih oblasti poljoprivrede, italijanske izlagače i dvadeset kupaca iz susednih zemalja: Albanije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Makedonije, Crne Gore, Mađarske i Rumunije, tržišta visokog potencijala koji su deo Akcionog plana za italijanski izvoz.


 
                                     
    
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                                                     
                         
                         
                         
                         
                         
                     
                     
                     
                     
                    
Komentari