Traktoristi, povedite više računa o bezbednosti u saobraćaju

Traktoristi, povedite više računa o bezbednosti u saobraćaju

U saobraćajnim nezgoda, u kojima su učestvovali traktori i druge poljoprivredne mašine u periodu od 2011. do 2015. godine, poginulo je 267 lica, dok je 2.318 lica teže i lakše povređeno, navode u Agenciji za bezbednost saobraćaja Republike Srbije. Ovi podaci dovoljno govore o tome koliku pažnju treba posvetiti poštovanju saobraćajnih propisa i bezbednijeg ponašanja u saobraćaju.
 

Traktoristi često stradaju na putevima jer se ne pridržavaju pravila u saobraćaju - © Pixabay

Traktori se često pojavljuju u saobraćaju na javnim putevima, a da pritom retko ispunjavaju sve zakonske bezbednosne obaveze, kako u pogledu samih vozila, tako i u pogledu ponašanja vozača. U prilog tome govori i podatak koliko vozači traktora često učestvuju u saobraćajnim nezgodama, odnosno koliko često ginu ili bivaju povređeni. Uz to, u saobraćajnim nezgodama često stradaju i njihovi saputnici.

Budite vidljivi – pravilna svetlosna signalizacija za poljoprivredna vozila

Tehnička ispravnost jedan je od osnovnih preduslova za bezbedno učestvovanje traktora u saobraćaju.
 

Traktoristi bi trebalo da vode više računa o pravilima ponašanja u saobraćaju - © Pixabay

Iz Agencije za bezbednost u saobraćaju preporučuju o čemu bi trebalo voditi računa kada je bezbednost traktorista u pitanju.

  • Svaki traktor treba da ima sigurnosni ram ili kabinu, bez obzira na godinu proizvodnje, jer štite vozača u slučaju da se vozilo prevrne;
  • Zakonskim odredbama je definisano da traktor noću, u uslovima smanjene vidljivosti i kada ima priključke za izvođenje radova na najisturenijoj tački tih uređaja mora da ima uključeno žuto rotaciono ili trepćuće svetlo;
  • Trebalo bi obavezno postaviti tablu za označavanje sporih vozila (svetlo-odbojni zasečeni trougao) na zadnjem delu vozila;
  • Brzina kretanja traktora je ograničena do 40 km/h, a ukoliko se u priključnom vozilu prevozi bar jedna osoba brzina je ograničena do 30 km/h;
  • U priključnom vozilu traktora dozvoljeno je prevoziti najviše pet lica, odnosno tri lica u priključnom vozilu motokultivatora;
  • Teret u priključnom vozilu mora biti ravnomerno raspoređen i
  • Kad se upravlja poljoprivrednim mašinama, ne sme da se pije alkohol, jer i najmanja količina alkohola usporava reakcije, pogoršava sposobnost procene i smanjuje opreznost.

Najbolji alat za održavanje mehanizacije je onaj koji se retko koristi

Takođe, najviše vozača i putnika na traktoru strada u saobraćajnim nezgodama nakon završetka radova na njivi. Zato je jedan od uzroka nastanka saobraćajnih nezgoda sa učešćem traktora premor vozača traktora, kao posledica intenzivnog korišćenja traktora. Nije retkost da traktoristi rade i po 12 časova u kontinuitetu tokom dana, pri čemu su konstantno izloženi buci i vibracijama.
 


Preduzimaju se adekvatne mere da bi se povećala bezbednost vozača traktora i drugih poljoprivrednih mašina u saobraćaju - © Pixabay

Vlasnici traktora, priključnih vozila za traktor i vlasnici motokultivatora dužni su da nakon izdavanja registracione nalepnice, svake godine obave redovan tehnički pregled.

Mere koje se preduzimaju da bi se povećala bezbednost vozača traktora i drugih motornih vozila u saobraćaju odnose se na tehničku ispravnost vozila, obeležavanje vozila, svetlosnu signalizaciju. Takođe, tu spadaju i odredbe koje se odnose na prevoz lica, kao i niz drugih. Postoje mere koje se odnose na sprečavanje nanošenja blata na kolovoz, posebno u zoni priključaka nekategorisanih puteva na izgrađenu putnu mrežu.


Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica