„Superior“ na Danima krsturske paprike

„Superior“ na Danima krsturske paprike

U subotu, 13. avgusta, u Ruskom Krsturu održani su Dani krsturske paprike. Oni su okupili mnogobrojne proizvođače tog povrća iz cele naše zemlje, ali i kompanije koje proizvode i prodaju seme paprike. Jedna od njih bila je „Superior“.

Na Danima krsturske paprike razgovarali smo sa direktorom „Superiora“, gospodinom Nebojšom Đinovićem, i pitali ga da nam prenese svoje utiske o Ruskom Krsturu.

To je mesto gde se crvena paprika gaji na oko 500 hektara zemlje. Ona je uglavnom u tipu Slonovog uva, pa smo mi, kao i mnogi drugi koji su u poslu sa paprikom, zainteresovani za ovaj kraj. Ovde su sada na jednom mestu proizvođači semena i sadnog materijala, đubriva, zaštite i svega što je paprici potrebno“, rekao je Nebojša Đinović.
 

Crvena paprika - ©Agromedia 

 

Ruski Krstur je nadaleko poznat po crvenoj paprici, a ona se vezuje za ‘Superior’. Mi smo ovde videli mnoga polja pod paprikom i razgovarali smo sa proizvođačima koji je već gaje, ali i sa onima koji će tek gajiti našu papriku. Ugovorili smo neke poslove i to me veoma raduje. Potencijal ovog mesta je zaista ogroman i ja bih voleo kada bi Srbija imala nekoliko Ruskih Krstura“, dodao je on.

Dobro poznato Slonovo uvo nije jedina „Superiorova“ sorta paprike koja je zanimala povrtare na Danu krsturske paprike.

Interesuju ih sve paprike koje na kraju mogu da budu jarkocrvene boje. Izgleda da je boja ovde presudna. Mi smo ove godine posetili mnogo polja i snimali smo razne paprike, kao i ljude i tržišta koja žele svetlozelene, tamnozelene i druge paprike. Ovde se govori isključivo o crvenoj paprici. Naše nove paprike, kao što je Lenka, koja ima malo uži, a duži plod, biće veoma interesantna za povrtare u ovom kraju“, zaključio je Đinović.
 


U Ruskom Krsturu paprika se gaji na 500 hektara!


Dani krsturske paprike bili su idealno mesto i prilika da se povrtari i predstavnici semenskih kuća upoznaju
i saznaju kakve ko ima planove, mogućnosti i želje, ali i ko se sa kakvim problemima suočava u svom poslu.

Tržište možemo posmatrati iz dva pravca. Najpre, ja bih rekao odozdo, odnosno od proizvođača, njihovih želja i planiranja, i odozgo, odnosno sudeći prema željama krajnjeg kupca. Mi smo se danas ovde sreli sa ljudima koji papriku prodaju isključivo na zelenim pijacama i oni poznaju potrebe ljudi koji tamo kupuju. Takođe, upoznali smo i proizvođače koji papriku izvoze u Hrvatsku i na neka druga tržišta“, objašnjava Đinović.
 


Nebojša Đinović, direktor kompanije Superior  - ©Agromedia 

Dakle, ne postoji univerzalno pravilo za gajenje paprike. Jednostavno, uvek moramo da se povinujemo željama kupaca. Da bismo saznali šta kupci žele, moramo da ih pitamo. Upravo su ovakva mesta, gde smo svi na okupu, idealna za to i na njima nije sramota pitati šta žene žele“, istakao je u šali Nebojša.


Sagovornik:
Nebojša Đinović, direktor kompanije „Superior“

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica