Proizvodnja domaćih proizvoda ključ razvoja seoskog turizma

Proizvodnja domaćih proizvoda ključ razvoja seoskog turizma

Sajam turizma na Beogradskom sajmu uvek je posećen događaj. Iako je svima prva asocijacija na pomen ove manifestacije, letovanje na moru, nas je interesovalo na koji način se vrši promocija pojedinih predela naše zemlje, a posebno zastupljenost seoskog turizma. 

Prilikom naše posete razgovarali smo sa Milošem Vukčevićem  iz Počekovine, koji je razvio veoma intersantan način promocije svog kraja i to kroz agro-turizam. Miloš poseduje destileriju „Vesela fabrika“ i okviru tog posla razvio je seoski turizam.

U goste nam dolaze ljudi iz celog sveta, pomažu nam u voćnjaku i u destileriji  i na ovaj način svojim radom plaćaju svoj smeštaj. U pitanju je vid volonterskog turizma, gde su ljudi zasićeni klasičnom hotelskom ponudom, a na ovaj način upoznaju mesto, ljude, mentalitet i način života“, priča nam Miloš.

Miloš kaže da su u pitanju samo strani turisti, i da je ovakav vid turizma kod nas u povoju. Njegovu ponudu turisti pronalaze na internetu, a to su u većini slučajeva ljudi na proputovanju i to su oni ljudi koji žele da upoznaju život u našoj zemlji.

Kako registrovati gazdinstvo za seoski turizam

Veoma zanimljivo bilo je na štandu opštine Blace, saznali smo da su šljiva i proizvodi od šljive, pored prirodnih lepota glavni pokretač seoskog turizma u ovoj opštini.

Seoski turizam na Sjmu turizma - © Agromedia

Opština Blace poznata je kao opština šljive, na našoj teritoriji zasađeno je blizu 3 miliona stabala ovog voća na preko 5 hiljada hektara. Dobar plod šljive, uzrukuje dobru šljivovu rakiju, i to je ono što naši domaćini prvo ponude svojim gostima“, rekla nam je Ana Antić, direktor Turističke organizacije Blace.

Koliko je razvijen seoski turizam u dolini Zapadne Morave?


Pored dobre šljivove rakije u svojoj ponudi imaju zdravu hranu, tako da se njihova ponuda može sublimirati u  3 segmenta a to su šljiva, hrana i rakija. Svako selo ove opštine nudi nešto posebno za turistu, a pre svega to je mir i odmor od gradske gužve.

Zoran Gačić iz Bogatića, je dobar primer, jer je uklopio smeštaj i preradu proizvoda u veoma zanimljivu turističku ponudu. 

Seoski turizam povećava prihode domaćinstava


Tradionalni proizvodi - © Agromedia


 

„Mi smo registovani kao seosko-turističko domaćinstvo, već peti put smo na Sajmu turizma. Bavimo se proizvodnjom i preradom voća i povrća, prošle godine smo imali 72 proizvoda. Jedinstiveni smo zbog edukativnog karaktera, jer svaki naš gost može da nauči kako da kreira svoj proizvod“, rekao je nam je Zoran.

Zaključak sa ovogodišnjeg Sajma turizma, da je glavni pokretač seoskog turizma i naše poljoprivredne proizvodnje, proizvodnja gotovih proizvoda.

Sagovornici: 

Milošem Vukčevićem  iz Počekovine

Ana Antić, direktor Turističke organizacije Blace

Zoran Gačić iz Bogatića

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica